Kan det skyldes, at der ligger et plasttæppe på gulvet, så fugten trænger op i væggene? I andre rum uden tæppet ser det ikke sådan ud
Våd væg med afskallet maling og mulige fugtskader.

Meget sandsynligt at du gætter rigtigt. Ældre kældergulve kan man ikke dække med tæt eller organisk materiale. Gulve mod jord (antager det er sådan) får 100 % fugtindhold. Det kan også være sådan at det suger op alligevel, hvis der ikke findes kapillarbrydende lag (plat el asfaltm) under væggen.

Min dræning lå på tok for højt og nogle år efter at jeg havde skiftet afløbet i kælderen begyndte mine fugtproblemer.
Mine gulve var malet med en helt tæt Epoxy maling og kapillærkraften gjorde at fugten kom ud af indervæggene.
Sandsynligvis havde mit gamle afløb drænet huset tidligere...

Sådan så det ud hos mig:

Vand- og fugtskader på en kældervæg med synlige afskalninger og misfarvninger.

• Synes
Smoketoomuch
  • Laddar…
(Lav) Ligger dræningen stadig for højt?

Tak. Ingen større fare i mit tilfælde, eftersom det er en gammel vaskekælder (fritstående), men det ville være rart at ordne det, men da må jeg fjerne tæppet først...

seniorkonsult sagde:
(Låg) Ligger dræneringen stadig for højt?
Nop, det er omdræneret og nyopmurede vægge i kælderen. Nu var det nok værre i mit tilfælde, hvor det i princippet løb vand ud af væggen... Alle, der kiggede på det, troede, at der gik et vandrør i væggen som lækkede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.