Hej alle kyndige.

Jeg har brug for hjælp. Jeg tror, vi har begået en stor fejl i bestillingen af vores hus. Som standard leverer Kungshus ude- og indevægge med kun 13 gips på 45 regel, og da vi spurgte sælgeren, om vi burde bestille noget ekstra under gipsen (OSB eller råspont), mente han, at det ikke var nødvendigt, og det kostede cirka +50.000 med arbejdet. Vi besluttede os for standardvægge. Nu er huset bestilt! Det kan være umuligt at ændre på noget (vinduer er bestilt, de påvirkes jo af, hvor tykke væggene er). Har jeg grund til ikke at kunne sove om natten?! Hvis det er så dårligt kun med gips i inde- og udevægge, hvordan kan Kungshus have det som standard i deres huse? Jeg føler mig både dum og snydt og dum igen.
Findes der noget, vi kan gøre?
 
Det er ikke dårligt med bare gips, bare skidebesværligt hver gang man skal skrue noget op på væggen.

Selve vinduerne påvirkes ikke af, hvor tykke væggene er. Skynder I jer, kan I måske lave en ændring i bestillingen?
 
Utroligt mange huse er bygget med kun gips. Det fungerer uden problemer. Naturligvis er det at foretrække at have ru brædder eller andet, men absolut ikke noget du skal ligge søvnløs over.
 
Stor tak for jeres hurtige svar.

Selvfølgelig skal jeg prøve at ændre i bestillingen. Men det er "fönster-karmar" (har glemt hvad de hedder) som allerede er fabriksbestilte fik jeg at vide i dag:(

Hvad dumt af os igen.
 
50000 lyder meget synes jeg. For meget.
Vi har ren gips i dag, og det fungerer ret godt, men jeg vil selv vælge noget træagtigt under, hvis vi bygger nyt. Dog ikke til enhver pris.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.