Hej,
Jeg er i gang med at isolere mit depot i min carport (ca. 10 m2), og jeg er nu begyndt at overveje, hvad jeg bedst bør vælge for materiale til vægge og loft?
Det vil blive brugt til opbevaring af cykler, plæneklipper, kasser m.m., så fokus ligger på at være praktisk og enkelt.
Er der nogen, der har nogle gode idéer???:S
Jeg er i gang med at isolere mit depot i min carport (ca. 10 m2), og jeg er nu begyndt at overveje, hvad jeg bedst bør vælge for materiale til vægge og loft?
Det vil blive brugt til opbevaring af cykler, plæneklipper, kasser m.m., så fokus ligger på at være praktisk og enkelt.
Er der nogen, der har nogle gode idéer???:S
Åh... ja, det skulle jo blive ret omfattende (satte det som tag på hele carporten), men det ville desværre være ret tidskrævende for hele indersiden af skuret. Jeg spekulerede på, om der evt. fandtes noget passende plademateriale, som var hurtigt at sætte op?
Netop, præcis! Almindelig 12 mm plyfa, som du kan spartle og rulle på med en farve for at skjule skønhedsfejlene. Resultatet bliver overraskende godt, og du får rigtig stabile vægge.Farzan sagde:
Spånskiva kan jo fungere, hvis du ikke har nogen fugt, spånskiva/fugt....ikke godt!math_a sagde:
Et alternativ til byggplyfa er "Ryssplyfa" OSB-board, det fungerer i det mindste som indvendigt loft.
Det er bare at tage til trælasthandlen og tjekke priserne.
Aha....tænkte ikke på det med fugten!
Det kommer jo til at være isoleret gulv, vægge & tag, men (formentlig) ingen el/varme indført før til foråret desværre. Bliver det så fugtigt nok til ikke at bruge spånplade? Plywooden var jo så forb"#¤ dyr.......!
Det kommer jo til at være isoleret gulv, vægge & tag, men (formentlig) ingen el/varme indført før til foråret desværre. Bliver det så fugtigt nok til ikke at bruge spånplade? Plywooden var jo så forb"#¤ dyr.......!
Alt der har med byggeri at gøre er præcist så dyrt som du beskriver det, på trods af at vi bor i et skovrigt land.math_a sagde:
Hvad var det de sagde i hæren?....Søvnen udebliver, i stedet bliver det 1 mil og 10 km (2 mil) natteorientering med fuld kampsæt før I får mad.........GILLA LÄGET!
Ja, almindelig krydsfiner er dyr. Men kig efter uklassificeret bygningskrydsfiner, det er en slags anden sortering - den er meget billigere, faktisk billigere end OSB, da jeg købte den sidst. Dengang var det Bauhaus, der havde den, men det var for nogle år siden.
Du bør have c/c 60, ellers vil pladen hænge (haha, nu fik jeg den til at hænge) - jeg tror du forstår, hvad jeg mener.math_a sagde:
22 x 70 føles lidt tyndt at lægge op med, du bør nok satse på 45 x 70 i stedet, hvilket også er på grænsen - men det bør fungere - det er jo bare et skur...
Hmmm, jeg vakler mellem disse. Enkeltheden gætter jeg det er som trækker mig mod OSB, men det er måske ikke så stor forskel trods alt!
Lægger man råsponten direkte på spær, eller skal man lægte op cc60 også for denne?
Lægger man råsponten direkte på spær, eller skal man lægte op cc60 også for denne?