S
Hej

Nu bliver jeg nok erklæret idiot, men hvis man ser bort fra det, og kun fokuserer på det rent faktuelle, kan det måske alligevel give nogle gode svar ;)

Jeg er i gang med at renovere et fyrrum i kælderen på et gammelt hus. Alle vægge er tykke naturstensvægge, sprængsten, granit. Tidligere pudsede, men det meste af pudset er væk nu.

Tanken er at sætte en indvendig væg op foran naturstenen for at skabe lige og glatte indvendige vægge.

Spørgsmålet er, hvilket materiale man må bruge i disse indvendige vægge. Der er et ønske om at lægge et "klik-gulv" med stenlignende mønster på. Det ville sikkert se rigtig flot ud. Men, disse er 8mm MDF, og det er vel lidt tvivlsomt. Men hvad siger reglerne?

Hvad skorstensfejeren siger, har sikkert også stor betydning, men det kan man jo kun spekulere i, så det lader vi være med her, synes jeg. ;)

Loftet i fyrrummet er i pudsede hvælvinger, med stålskinner hvor det er lavest i loftet (hvælvingernes laveste punkt altså)

Edit: Det kan være, at det er HDF snarere end MDF, som jeg skrev ovenfor, men det påvirker vel ikke fra reglernes synspunkt, formoder jeg (?)

K
Hvad har du for opvarmning? Fyres der op?

S
Ja, pellets i en moderne pelletspande.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.