Brug KC brug, og hvor du kommer til at få tykkelser op til 20 mm, kan du påføre i to omgange. Altså grov pudse de flader, der skal være lidt tykkere, og foretage dine større reparationer for derefter dagen efter at pudse væggene færdige.

Men som jeg skrev tidligere, er forvanding vigtig, og det ville ikke overraske mig, hvis du skal sprøjte væggene, specielt teglvæggen, flere gange over et par dage. Brug en tryksprøjte, så går det let, og du får ikke så meget på gulvet. Men du vil se, at det suger og tørrer stort set med det samme, og så er det for tørt.

Eftervanding i et par dage forhindrer revnedannelse i overfladen.

• Synes
Patrik Kullman
  • Laddar…
Har gået på med en kalkbørste for at vande, og som du siger, suger teglstenene utroligt. Har været på 4-5 omgange på teglstenene, og selvom der er forskel, suger det stadig hurtigt. Hulstensvæggen virker dog rolig.

Skal jeg fylde i/grovpudse med Grundningsbrug A, eller skal jeg fylde i med Pudsbrug C? Behøver jeg at bruge Grundningsbrug A inden selve pudsningen? Det føles som om, det vil løbe meget i hulstenen, er der virkelig ikke noget andet at fylde huller som svarer til ca. en halv teglsten med?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.