Hej!

Ja, jeg ved, at der skal søges byggetilladelse osv. for indgreb i bærende konstruktioner.

Nu til situationen:
I stueetagen er ydervæggene ifølge byggeplanerne fra 1976 "Præfabrikerede etagehøje vægelementer af 250 letklinkerbeton. Boligarealer er ekstraisoleret med 95 mm mineraluld mellem 95 mm reglar og beklædes med gipsplade"

På førstesalen er der ingen letklinker, men derimod:
Facadetegl, asfaltplade, 120 mm regelramme, 120 mm mineraluld, dampspærre, gipsplade.

Forholdet mellem dem ses på det vedhæftede foto.

Nu til spørgsmålet, der vedrører stueetagen. Ovenstående plus billedet burde vel rimeligvis betyde, at de trædele, der findes i væggene i stueetagen, dvs. "95 mm mineraluld mellem 95 mm reglar og beklædes med gipsplade" ikke er bærende, men at det er letklinkerbetonen, der er det?

Tak på forhånd.
 
  • Byggetegning af vægkonstruktion med detaljer om materialer som gipsplade, mineraluld og letklinkerbeton, illustrerer overgang mellem etager.
Det er skallen, der er bærende, ikke gips og isolering, det sidstnævnte er bare kosmetisk for at få det lidt varmere og en overflade at se på.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.