F
Byggerne stillede stablerne med gipsplader i huset i slutningen af sidste uge i forbindelse med at de rejste tagspærene. Gipsen stod i princippet på gulvet med en lille gipsstump som støtte (1cm). Der lå et stykke byggeplast over stablerne, men det dækkede kun ca. 20 plader. Det har regnet godt i weekenden, og de nederste plader er blevet gennemblødte, og et stykke op i stakken er det blevet godt vådt på enderne.

Er det noget at være bekymret for? Vådt gips vil jeg ikke have i mine vægge.

Nogen tips?
 
De tager ikke skade af at være blevet våde, hvis de får tid til at tørre. Derimod kan de være blevet skæve, da det er sådan, man former gipsplader. Spørgsmålet er, hvor skæve de er blevet.
Jeg tror, det er marginalt, men det ser I selvfølgelig bedst selv.
 
almindelig gips der er blevet våd og tørret ændrer vel tykkelse? Jeg ville ikke have disse plader i mit hus.

/M
 
F
Så skiverne bliver evt. tykkere? Det indebærer jo mindre boligareal. Tvi vale :)
 
mere som skæve vægge og sandsynligvis papir som fnaser...

ville personligt smide dem, der var gennemblødte, og se hvad der kan reddes
 
F
Er det op til mig skulle hele stakken ryge ud med det samme. Jeg skal dog gå gennem husfirmaet og bede dem smide elendigheden ud. Jeg synes, at man som kunde burde kunne stille det krav.
 
Så længe pappen ikke er blevet beskadiget eller sluppet (det er jo meget den, der holder sammen på gipspladerne) og de heller ikke er blevet rigtig rigtig skæve, så er det nok ingen fare. Er dog enig i, at det var lidt klodset, hvis det nu kunne have været beskyttet på en enkel måde. Unødvendigt, men det spiller nok mindre rolle.
 
F
Nu har vi haft KA ude og kigge på fliserne, og han siger præcis som dogen. Har pappen sluppet fra gipsen er det bare at kaste, ellers så er det ingen fare.

Tak for jeres svar!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.