Byggerne stillede stablerne med gipsplader i huset i slutningen af sidste uge i forbindelse med at de rejste tagspærene. Gipsen stod i princippet på gulvet med en lille gipsstump som støtte (1cm). Der lå et stykke byggeplast over stablerne, men det dækkede kun ca. 20 plader. Det har regnet godt i weekenden, og de nederste plader er blevet gennemblødte, og et stykke op i stakken er det blevet godt vådt på enderne.
Er det noget at være bekymret for? Vådt gips vil jeg ikke have i mine vægge.
Nogen tips?
Er det noget at være bekymret for? Vådt gips vil jeg ikke have i mine vægge.
Nogen tips?
De tager ikke skade af at være blevet våde, hvis de får tid til at tørre. Derimod kan de være blevet skæve, da det er sådan, man former gipsplader. Spørgsmålet er, hvor skæve de er blevet.
Jeg tror, det er marginalt, men det ser I selvfølgelig bedst selv.
Jeg tror, det er marginalt, men det ser I selvfølgelig bedst selv.
Så længe pappen ikke er blevet beskadiget eller sluppet (det er jo meget den, der holder sammen på gipspladerne) og de heller ikke er blevet rigtig rigtig skæve, så er det nok ingen fare. Er dog enig i, at det var lidt klodset, hvis det nu kunne have været beskyttet på en enkel måde. Unødvendigt, men det spiller nok mindre rolle.
Klik her for at svare