Jeg har et hus fra -46 med hulsten og drænet+isoleret fundering. Jeg vil gerne hæve varmen i kælderrummet og tænkte på at isolere med stålregler vådrumsgips og isolering. Men man bør altså ikke isolere bag gipsen?
Væggene er tørre i øvrigt.

P Puga sagde:
Jeg har et hus fra -46 med hulsten og drænet+isoleret fundament. Jeg vil gerne hæve varmen i kælderrummet og tænkte på at isolere med stålskeletter vådrumsgips og isolering. Men man bør altså ikke isolere bagved gipsen?
Væggene er tørre i øvrigt.
Hej!
jeg isolerede ikke bag mit gips. Væggene blev lidt ”bongotromme”.

Teoretisk set burde en stålregel med vådrumsplade ikke kunne mugne, hverken med eller uden isolering. Hvis man efterlader en lille luftspalte mellem betonvæggen og isoleringen burde det være endnu mere sikkert.

simpa81 simpa81 sagde:
Hej!
jeg isolerede ikke bag min gips. Væggene blev lidt ”bongotromme”.

Teoretisk set burde en stålskelet med vådrumsplade ikke kunne rådne, hverken med eller uden isolering. Hvis man efterlader en lille luftspalte mellem betonvæggen og isoleringen, burde det være endnu mere sikkert.
Kommenterer nu et gammelt indlæg. Men går med de samme tanker, at lave skelet med stålskelet og vådrumsgips som en forebyggende foranstaltning. Har du undgået ”problemer”?

Hej, længe siden jeg var herinde og læste. Men det fungerer godt! Har ingen isolering bagved gipsen.

• Synes
Alexander Carlsson1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.