Hej,
Jeg tænkte på at bygge et eget brystpanel, hvor tanken er, at jeg skal bruge MDF, krydsfiner eller masonitplader fastgjort på væggen. Jeg overvejer nu, hvordan jeg skal undgå revnedannelser i malingen, når alt er færdigt, der hvor pladerne mødes. Jeg er helt sikker på, at en almindelig spartling vil være ret synlig, ret hurtigt.
Jeg har selvfølgelig overvejet at skjule samlingerne/mellemrummene mellem pladerne ved at have en dekorativ liste eller plade over dem, men det er ikke den æstetiske løsning, jeg helst vil se.
Er der nogen, der har prøvet dette med kemisk træ? Ville det fungere bedre end spartelmasse?
Eller er der nogen, der har en anden idé?
Jeg tænkte på at bygge et eget brystpanel, hvor tanken er, at jeg skal bruge MDF, krydsfiner eller masonitplader fastgjort på væggen. Jeg overvejer nu, hvordan jeg skal undgå revnedannelser i malingen, når alt er færdigt, der hvor pladerne mødes. Jeg er helt sikker på, at en almindelig spartling vil være ret synlig, ret hurtigt.
Jeg har selvfølgelig overvejet at skjule samlingerne/mellemrummene mellem pladerne ved at have en dekorativ liste eller plade over dem, men det er ikke den æstetiske løsning, jeg helst vil se.
Er der nogen, der har prøvet dette med kemisk træ? Ville det fungere bedre end spartelmasse?
Eller er der nogen, der har en anden idé?
Som sagt, en brystpanel med plader. Vi kan vel bruge følgende billede som reference for sagens skyld. Intet er hugget i sten endnu.Den ofrivillige klåparen sagde:

Jeg vil altså undgå sprækkedannelse i panel, hvor samlingerne af MDF-plader sættes sammen.
Som sagt, sørg for at de sidder sammen med hinanden. Et alternativ kan jo være at fræse not&fjer i dem med en profilfræser.F Fredrik Person sagde:
Men, det hjælper kun hvis underlaget er rimeligt stabilt. Bevæger det sig for meget, vil du få sprækker uanset hvad du gør. (Eller, nja, måske går det at undgå hvis man kører en rulle glasfibervæv/renoveringstapet horisontalt over hele panelet)
Klik her for at svare