Hej!
Jeg fjernede loftet i mit renoveringsprojekt på grund af nogle mistænkte ujævnheder i loftet. Meget rigtigt viste også lægterne tegn på at have været våde, men de var nu tørret op. Jeg fjernede lægterne og stødte så på isolering med savsmuld og tilkaldte en sugebil. Nu, hvor alt er frilagt, kan man se hele vejen op til ydertagets brædder. Det ser ud som om vand i lang tid er sivet ind ved en af spærerne og er løbet langs med den ned til ydervæggen.
Jeg ved lidt for lidt om væggens konstruktion. Hvad tror I, er der isolering indeni, som kan have taget skade af vandet? Og bør jeg bryde væggen op, eller kan jeg bare lade den være? Det er et teglhus fra 1957.
 
  • Vandlækager synlige på væg og tagspær, afsløret efter fjernelse af inderloftet. Træet er misfarvet og væggen har fugtskjolder. Ledninger hænger frit.
Meget svært at svare på.. Vand kan ringe langt.
Med tanke på de omfattende arbejder I laver, så ville jeg have fjernet en plade på indervæggen og undersøgt for at sikre mig.

Er ydertaget blevet udbedret?
 
  • Synes
Nya husägaren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.