At priserne varierer mellem fagfolk og forbrugere på de samme produkter betyder jo til sidst bare, at jeg som forbruger betaler for, at fagfolk skal få det billigere.
At mærkevarefabrikanterne også producerer lavprisvarer er der ingen diskussion om, det er fuldt normalt.
I de fleste tilfælde er det samme produkt som i mærkevarerbeholderne af den enkle grund, at det ofte er meget dyrt at ændre i produktionen. (hvilket ville gøre lavprisproduktet dyrere end mærkevaren).
Hvad tjener så mærkeproducenten på at gøre på denne måde?
1. Først og fremmest øger de produktionen, hvilket gør, at margenen på mærkeproduktet stiger endnu mere.
2. Man kan nok regne koldt med, at der bliver flere "gør-det-selv-folk" som køber lavprisvaren. Med resultatet, at den åbenbart større risiko for fiasko ikke vil "sverte" mærkevaren.
//Markus