Prisen på Biltemas underlagsmaterial (fugtspær membran osv.) er jo godt i sammenligning med byggemarkeder. Nogen der har en mening om kvaliteten på dette materiale. Man vil jo gerne have, at det skal holde nogle år....
 
Bob_the_builder
Jeg har ikke brugt det selv, men det er jo typegodkendt, præcis som Casco og de andre "store". Spørgsmålet har været oppe før, og mange mener, at man ikke skal købe lavprisprodukter, især ikke når det gælder tætningslag. Dog er den opfattelse, tror jeg, baseret på en overdreven tro på, at pris=kvalitet. Er det godkendt, så er det godt nok, synes jeg (ligesom SP, Sveriges provnings- och forskningsinstitut.) Videnskab vejer meget tungere end usagligt synsninger, når jeg vælger produkter.
 
Faktum er, at der er mindre forskel i prisen i sidste ende, end man skulle tro.

Jeg regnede lidt på det der med materialeforbruget og fandt ud af, at Biltema var kun 500 kr billigere end Casco hos Bauhaus. Så har jeg regnet på et 10 kvm badeværelse, med primers og det hele.

Da jeg kiggede på Casco hos CoopForum, var det blevet billigere end Biltema. :o
 
Jeg har kørt med lavprisprodukter i et soveværelse, spartelmasse og grunder. Dette var den største fejltagelse, jeg har gjort.

Normalt plejer jeg at være tilfreds efter to spartelrunder ved bredspartling med spartel fra mærkevarer. Efter fire omgange lavprisspartel gav jeg op og købte rigtigt spartel og måtte begynde forfra. Ligeledes var grunderen slet ikke lige så dækkende og ikke lige så "venlig" når det gjaldt de få skavanker, der var tilbage.

Jeg tror, der er en grund til, at håndværkere bruger mærkevarer.

Min anbefaling er nu at satse på rigtige ting, jeg tror, man tjener på det, hvis man tager tidsfaktoren med i regnestykket.

//Anders
 
Lavprisfarve er nok det værste man kan forestille sig. Det eneste, jeg har fundet nytte i, er til at grunde f.eks. microlite. Vandindholdet er enormt.

Lavprisspartel er også mest vand.
 
Bob_the_builder sagde:
Jeg har ikke brugt det selv, men det er jo typegodkendt, præcis som Casco og de andre "store". Spørgsmålet har været oppe før, og mange mener, at man ikke skal handle lavprisprodukter, især ikke når det gælder tætningslag. Dog er denne opfattelse, tror jeg, baseret på en overtro på, at pris=kvalitet. Er det godkendt, så duer det, synes jeg (ligesom SP, Sveriges provnings- og forskningsinstitut.) Videnskab vejer meget tungere end usagligt synspunkt, når jeg vælger produkter.
man skal ikke hænge sig for meget op på SP, der findes rene skodprodukter, som er "godkendt," så jeg synes man skal forsøge at finde ud af, hvad der virkelig gælder.
"Videnskab" vejer lettere end sagligt kendskab, med andre ord snak med nogle flisemurere, de bør vide.
 
Der findes en tråd, hvor man også diskuterer, at biltemas "skidt" er det samme "skidt", du køber for dyre penge i en anden butik. Det er ikke biltema, der fremstiller tingene.
 
Bob_the_builder
pappskallen sagde:
man ska ikke hænge sig for meget i SP, der findes rene skodprodukter som er "godkendt" så jeg synes man skal forsøge at finde ud af hvad der virkelig gælder.
"Videnskab" vejer lettere end saglig viden, med andre ord snak med nogle fliselæggere, de bør vide.
Jo, hej du. Fliselæggeren køber "dyre" mærkevarer billigere end Biltemaprodukterne. Selvfølgelig siger de, at man ikke kan stole på lavprisprodukter. Billige produkter driver jo gør-det-selv-trenden, hvilket tager job fra de professionelle.

Du må gerne konkretisere det der med at der findes typegodkendte skodprodukter...
 
For mig er det ikke en smule selvfølgeligt! en god håndværker giver klare ærlige beskeder, kategorien hjemmeklabbere kommer ikke til at købe tjenesten alligevel, så han mister intet ved at sige som det er. desuden har jeg fået tips om lavprisprodukter, som er aldeles udmærkede! dog virker visse timellplagiatorer til at have en vældig skepsis mod håndværkere (som naturligvis kun vil beskytte deres egen markedsandel.  ;)) Nej tag råd fra dem der virkelig kan og slip for bøvl!
Et eksempel på stor forskel i klasse er fx. flydespartel hvor ardex (ifølge mig er suveræn) selvnivellerer betydeligt bedre end visse andre produkter.
Hvad angår "skidprodukter" vil jeg ikke hænge nogle navne ud, men jeg VED at der findes ting, som ikke burde få den status SP stampen giver.
Desuden findes der egenskaber, som ikke SP tester (fx. aldringsegenskaber) og derfor bør man høre med dem som arbejder med tingene til dagligt!
Så endnu en gang: at have SP som referencepunkt synes jeg ikke rækker langt! kvalitet omfatter så meget mere.
 
Sat disse kroner ekstra og vær på den sikre side, de såkaldte dyre mærker har et meget mere udviklet system og en sikrere aldersbestandighed.
Alle systemer er vel ligestillede i et år, men efter ti år
du vil vel ikke lave badeværelset om hvert andet år, selvom det ville være sjovt og frisk. :D

Per
 
Hvis jeg ikke husker helt forkert, er det Litokol, der fremstiller Biltemas produkter, (kan hedde noget lignende). Da vi købte fliser hos en stor flisefirma i Järfälla, solgte de de samme produkter (bare ikke under navnet Biltema). Priserne var betydeligt højere.

Vi anvendte produkterne, og det fungerede aldeles udmærket. Meget let at arbejde med og med fremragende resultat.

Man får sjældent hvad man betaler for, når det gælder mærkevarer. Det er egentlig indlysende, at mærkevarer altid er betydeligt dyrere, end hvad der afspejles i varens kvalitet. Det er nemlig det, der er meningen med mærker. At få kunderne til at betale for noget, der egentlig ikke er der, en ekstra "tryghed".
 
mrx sagde:
Om jeg ikke husker helt forkert er det Litokol som producerer Biltemas produkter, (kan hedde noget lignende). Da vi købte fliser hos en stor flisefirma i Järfälla solgte de samme produkter (bare ikke under navnet Biltema). Priserne var betydeligt højere.
Bare fordi det er samme producent er det vel ikke sikkert at det er et ens produkt??
 
Bare fordi det er samme producent, betyder det ikke, at det er samme produkt.
Der kan være mere eller mindre af forskellige indsatser i produktet.
Så hvis det går, sammenlign indholdet og hvor meget af hvert på produkterne, så man kan se om det er det samme.

Det er vel som med alt andet.
Fødevarer: Store kendte mærker producerer billige produkter uden mærke, men ikke samme indhold.
Elektronik: Samme fortælling.
Osv.

Der vælger man gerne det med kvalitet, men ved noget så "uvigtigt" som husbyggeri, så bliver det det billige lidt dårligere kvalitetsprodukt.
 
For min del (som stillede spørgsmålet) gjaldt det generelt og ikke specifikt dette produkt, jeg har ikke engang en teori om, hvorvidt det skulle forholde sig på den ene eller anden måde, ej heller om det er et godt eller dårligt produkt. Problemet er, at som lægmand kan man ikke afgøre dette, lige så svært er det at afgøre, om et kød er svensk, eller hvor mange slaggerester benzinen indeholder. Ting som oprindelsesland, kemiske sammensætninger og lign. egenskaber er naturligvis meget svære at sætte fingeren på, og kvalitet er jo et relativt begreb.

Derfor: spørg dem, der arbejder med tingene (obs ikke sælgerne i flisebutikken, snedkerfirmaet eller hvad det nu kan være) og bed dem desuden om at begrunde deres svar!

Derudover kan tingene være fremstillet i et andet land (parallelimport) med andre krav til egenskaber, sammenlign fx. med en bil, som ofte har fx. dårligere ydeevne på batteriet samt andre modifikationer, hvis den sælges ny sydpå.......
 
Der findes sikkert lavprissprodukter, som er helt O.K. Men hvordan skal man vide, hvilke der er gode henholdsvis s.k.t? Det at fagfolk bruger kendte mærker skyldes, at de skal arbejde hurtigt og samtidig give garanti på arbejdet. Desuden får de meget gode rabatter på mærkevarerne, så de behøver ikke bekymre sig om lavprisprodukterne.

I tilfælde af Biltema Litokol er det nødvendigt, at indholdet i spandene stemmer overens. Det er derfor, Litokol kan gemme sit varemærke bag Biltemas varemærke. Dette betyder ikke automatisk, at Biltemas varer er dårlige, men sandsynligvis består de af billigere råvarer. Præcis som alt andet hos Biltema. Varemærket Biltema = billigt og rimeligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.