Hej!

Jeg har et eksisterende klinkergulv, som jeg har tænkt mig at skifte. Det gamle klinkergulv er lagt på et gulvtæppe, som formentlig er det, der lå der, siden huset var nyt. Hvordan forbereder jeg bedst til at lægge nye klinker? Jeg antager, at det gamle gulvtæppe vil blive ret ødelagt, når jeg fjerner det gamle klinkergulv. At lægge det nye klinkergulv direkte på gulvspånpladen føles heller ikke helt godt. Hvordan plejer man at gøre det?

Hvad er det for et rum, gang, badeværelse, bryggers, andet?
Grunden er i hvert fald, at du ikke kan lægge direkte på spånpladen, så flydespartel eller lime gulvgips først er de to mest almindelige metoder.

Som oven siger, alt efter hvor i huset det er, tilkommer der en del ting som tætningslag osv.

Ja ok!
Det er i hallen, vi har tænkt os at skifte. Det svære bliver så, at hvis vi skal lægge gulvgips, så vil gulvniveauet blive hævet, hvilket ikke er ønskværdigt. Hvor tykt plejer flydespartellaget at være? Hvad tror I om at lægge en ny plastikmåtte og derefter lægge klinker på den, som det var gjort før, er det et no-no?

Er der pladsmangel, feller man ind spån mellem reglarne og derefter flyder med armering.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.