Det burde jo ikke være en umulighed at pudse en betonmur, men det svære ser ud til at være at få pudset til at hæfte på betonens glatte overflade.
Guide online foreslår, at pudsnet fastgøres med sømplug, så mørtlen kan hæfte i pudsnettet. Men satan hvor meget boring det bliver for alle de sømplug...
Findes der andre måder som jeg overser? Lim eller primer for at øge vedhæftningen, eller forsøge at rive betonen op inden den er hærdet helt?
Guide online foreslår, at pudsnet fastgøres med sømplug, så mørtlen kan hæfte i pudsnettet. Men satan hvor meget boring det bliver for alle de sømplug...
Findes der andre måder som jeg overser? Lim eller primer for at øge vedhæftningen, eller forsøge at rive betonen op inden den er hærdet helt?
De her kørte jeg med https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/fasadplugg-spikplugg/spikplugg-n/spikplugg-n-s-d
Jeg lagde en plugg hver 50 cm cirka, og spikrede nettet fast, så der blev en lille bue i midten af hver "firkant".
At bore 6mm huller går hurtigt, hvis man har en fornuftig maskine og bor. Jeg havde to bor og skiftede efter nogle huller, så den ikke blev varm.
Jeg lagde en plugg hver 50 cm cirka, og spikrede nettet fast, så der blev en lille bue i midten af hver "firkant".
At bore 6mm huller går hurtigt, hvis man har en fornuftig maskine og bor. Jeg havde to bor og skiftede efter nogle huller, så den ikke blev varm.
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 463 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,463 indlæg
Uden billeder får man ikke gode svar, så op til dig.K kniv sagde:Det burde jo ikke være umuligt at pudse en betonmur, men det svære ser ud til at være at få pudset til at hæfte på betons glatte overflade.
Guide online foreslår at pudse net fast med spigpløk, så mørtlen kan hæfte i pudsenettet. Men hold da op hvor meget boring det bliver for al den spigpløk...
Findes der andre metoder jeg overser? Lim eller primer for at øge vedhæftningen, eller prøve at rive op betons overflade før den er helt hærdet?
Klik her for at svare