Hej jeg skal lave en udbygning på 20 m2 med 6 stykkker stolpeunderlag under. I dem tænkte jeg at støbe HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX ind.

Udbygningen består af et bjælkelag 45*145 med isolering og gulvspån
1 væg med skydedørspartier 4,35 totalbredde,
1 væg med 3 stk. 2-lufts vinduer bredde 1200* højde 1300
1 væg der er regelmæssig 60 cc med isolering dobbeltgips & panel. (Brandklassificeret)
Ingen væg ind mod eksisterende hus
Spær 17 grader i 45*120 tømmer og isoleret tag med ydertag i rupløjede brædder & plade samt loft i rupløjede brædder.

Hvordan skal man til at begynde med kunne forstå, hvad bygningen kommer til at veje?
Hvordan kan man forstå, hvor meget hver HERO STOLPSKO JUSTERBAR TYP FLEX kan klare for maxvægt, baseret på den info jeg har fået fra leverandøren? Jeg har ingen anelse om, hvordan man udregner dette.

• Tabeller over HERO stolpsko med dimensioner, spik- eller boltantal, bæreevne, og korrektionsfaktorer for forskellige lastklasser.
  • Justerbar stolpesko i metal, HERO TYP FLEX, med to skruehuller på toppen, i sideperspektiv. Anvendes til bærende konstruktioner som beskrevet i indlægget.
Hej,

For at give et godt svar havde man været nødt til at se tegningerne på bygningen samt vide snezonen og hvordan omkringliggende bygninger er placeret.

Forudsat at Fr1d i tabellen er vertikallast på stolpeskoen, så klarer hver stolpesko omkring 670 kg. Så du må vurdere, om bygningen inkl mennesker i bygningen og snelast på taget medfører en højere belastning end dette per stolpesko.

Hejsa Snözon 2.5
Vedhæfter teknisk beskrivelse samt diverse tegninger hvor målene fremgår.

• Tegning af et skur med tekniske specifikationer og dimensioner. Bygningen står på pæle, har skråt tag og beklædning i træ.
  • Teknisk tegning af hus i snøzone 2.5 med mål på facaden: bredde 7500 mm, tagudstik 450 mm, højde 2500 mm.
  • Byggetegning af bygning i snøzone 2.5, viser facade med fire vinduer og mål: 6400 mm længde, 8800 mm højde og 450 mm tageudhæng.
  • Plan over bygning i snøzone 2.5 med mål: total længde 4400 mm, tagudhæng 450 mm, tre sektioner med bredder angivet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.