Hej alle!

Ny her på forummet og ved ikke, om dette spørgsmål ender det rigtige sted, men håber det.

Det, jeg undrer mig over, er, om det er muligt at gøre en eksisterende maskinhal bredere, og hvordan dette i så fald gøres på den enkleste og mest økonomiske måde.

Maskinhallen er ca. 17m i bredde og 30m i længde, og jeg ønsker en bredde på mindst 20m eller 24m samt 40m eller 60m i længde (afhængigt af pris). Maskinhallen bruges i dag som ridehus men er egentlig alt for lille, derfor spørgsmålet.

Ved kontakt med ridehussælgere vil de selvfølgelig gerne sælge en ny ridehal og siger, at det sikkert kan lade sig gøre at udvide, men at det vil koste mere, end det smager... så de vil hellere sælge en ny ridehal til mig for 900.000 kr :D
Det føles som om, at en tre meter udvidelse og ti meter forlængelse skulle være billigere, hvis det er teknisk muligt at løse...

Kreative løsninger modtages gerne :)

Undrer også, om der kræves byggetilladelse til et sådant projekt. Maskinhallen ligger på en landbrugsbedrift.

Forlængelse er ikke noget større problem, bare at fortsætte med at bygge, men at udvide betyder nye spær og løfte efter eksisterende mur.

Lej maskinhallen ud som vinterforvaring af campingvogne og byg nyt.

Protte

Tak for det hurtige svar :)

Har så et opfølgende spørgsmål!

Er der nogen, der ved, om der er stor prisforskel på det, der kaldes et enkelt pladeridehus 20 x 40 meter og en maskinhal i samme størrelse? Jeg har som sagt fundet den laveste pris til 900.000 kr ekskl. moms for denne størrelse.
Og hvad er forskellen ellers, de ser jo meget ens ud.

Egentlig ønsker jeg ingen vægge på ridehuset, men vil bruge vindnet i stedet.
Så det, jeg har brug for, er en ramme, tag og en hegnshøj trævæg rundt om huset.

Kan nogen anbefale en prisvenlig og god leverandør af disse dele?

Ridehus/maskinhal uden vægge :cool:

Hvor langt har du mellem spær i dag? Du kan måske udvide hallen ved at beholde en stolerække i midten?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.