Har en almindelig badeværelsestærskel, som ikke når hele vejen frem til klinkegulvet inde i badeværelset. Tætslaget er forbundet til karmen og når frem til tærsklen som det er nu (men ikke tegnet på billedet) Jeg vil lægge en tærskelliste over sprækken. (limer den fast med vådrumssilicone + nogle små messingstænger i tærsklen, tæt rundt om hele listen mod gulvet.)
Spørgsmålet er egentlig, hvor langt ud til siderne man skal lade tærskellisten gå? Jeg tænker, at den går hele vejen ud under karmen + karmfoderet og lader fodret slutte oven på tærskellisten?
Hvis du uploader et billede af, hvordan det ser ud, tror jeg, det bliver lettere at besvare spørgsmålet. Men det er måske dette, du spørger om:
Sådan gjorde håndværkeren hos os.
Der er jo ingen store påvirkninger på en dørtrinskant, så den behøver jo ikke sidde så fast, sammenlignet med et almindeligt stort dørtrin, der er fastgjort med 2 skruer.
Om du uploader et billede af, hvordan det også ser ud, tror jeg, det bliver lettere at besvare spørgsmålet. Men det er måske dette, du spørger om:
[billede]
Sådan gjorde håndværkeren hos os.
Der er jo ingen store belastninger på en dørtærskelkant, så den behøver jo ikke sidde fast så meget, sammenlign med en almindelig stor dørtrin, der sidder med 2 skruer.
Ja - godt. Det var præcis sådan, jeg tænkte. Godt at også håndværkere har gjort sådan.👍 Dør og dørtærskel sidder langt væk (forholdsmæssigt) fra vådzone 1, men vil blive tæt mod gulv, og jeg vil sætte gerigten med en lille åbning ned mod tærskellisten.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.