Hej,

Vores hus er fra 1906, og vi er i gang med at udskifte taget, da det i alt for mange år har sunget på sidste vers.
Der, hvor vi så de største lækager i taget, er vi nu begyndt at rive under, og en væg har helt rådne stående bjælker på overetagen. 3-4 stk i bredde, som jeg vil fjerne og erstatte med friskt træ. Slår man lidt på dem, kan man mærke, at de ikke sidder fast.

Spørgsmålet er, der er vel næppe nogen bæring i disse, det burde bare være at fjerne og erstatte med nyt materiale? Eller skal jeg understøtte på en eller anden måde?

Ved siden af disse står der jo friske bjælker, som rimeligvis bør holde op en bjælke, der ligger horisontalt over dem?
 
L
Begynd med at tage en ud ad gangen. Så bemærker du, om de står i spænd. Hvis den vandrette fräsh
er vandret, burde den ligge stille og bære.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.