B
Vi er spekulanter på en Villa bygget i 70'erne, og ifølge en besigtigelsesmand er der behov for udskiftning af syllister rundt om hele huset. Tilbuddet lyder på 44 meter og en totalpris på 100.000 kr. Ejer står for omkostningerne alternativt prisnedsættelse på huset.

Men spørgsmålet er, om man skal gå videre med købet? Hvad hvis flere fejl viser sig?

Det trykimprægnerede træ er ikke meget fugtigt, men lugter alligevel.

Åsa Lund
Alle huse viser altid nye huse, efterhånden som de bliver bygget, uanset hvornår de er bygget.

Hvis syllarna er det eneste, som besigtigelsesmanden har peget på, så ville jeg have købt huset. Selvfølgelig skal det udbedres, inden I flytter ind. Vær gerne der og se, mens arbejdet udføres.

• Synes
Evvan
  • Laddar…
Satsuki
Havde omtrent samme situation med vores hus. Vi forhandlede ned prisen og skiftede (udefra) den første uge, vi boede i huset, eller rettere sagt, et firma skiftede for os :) Sylleskift på 70'er huse er standardprocedure nu om dage og tager kun få dage at skifte udefra, hvis man ikke har mærkelige tilbygninger eller lignende.
For os (teglsten nederst) tog 40 m ca en uge....

Alle huse kan have fejl, der er aldrig nogen garantier. Besigtelse laves for at få en idé om, hvilke de kan være, og så er man stadig forberedt på andet :)

Skal de skifte rundt hele huset, ser jeg ikke noget problem. Hvis de derimod kun skulle skifte visse dele, ville jeg springe over det.

Jeg var interesseret i et hus, hvor de havde konstateret en mærkelig lugt i et par år. Midt i salgsforløbet blev det besluttet, at en af væggene skulle have udskiftet bundremmen. Problemet var, at alt træet, helt ned til den mindste lille del, var tørt og viste ingen tegn på fugt. Arbejdet og omkostningen for udskiftningen var altså forgæves, og sælgeren måtte skære yderligere i sin allerede nedsatte udbudspris.

Godt for den, der købte, men mindre godt ikke at vide, hvor lugten kom fra...vi ville ikke købe på en chance og har set, når jeg er kørt forbi, at de nye ejere stadig ikke har udbedret det, selvom der er gået et par år.

• Synes
RobinJ87
  • Laddar…
B
Jeg antager (skal tjekke det for en sikkerheds skyld) at man skal udskifte rundt om hele. Tilbuddet som de har fået ligger på 44 meter syllaftagning til en pris af 100.000. En meterpris på cirka 2300kr. Man skal både åbne udefra og indefra.

B
Okay, så her står det til.

Huset er bygget på en krybekælder, da det blev opført i 1976. I 2003 blev der lavet en tilbygning (stort sammenkoblet garage), og denne står på en betonplade. Tilbuddet gælder udskiftning af syllen på det, der står på krybekælderen, dog er det uklart, om det også gælder den del, der vender ind mod garagen. Jeg vil dog undersøge det nærmere.

B Bob-TheBuilder sagde:
Jeg antager (skal tjekke det for en sikkerheds skyld) at man skal skifte rundt om hele. Tilbuddet som de har fået ligger på 44 meter sylleskift til en pris af 100.000. En meterpris på cirka 2300kr. Man skal både åbne udefra og indefra.

Hej Bob!
Hvilket firma var det, som de fik tilbuddet fra.
Jeg er interesseret i at skifte yderstolperne og også hjertestolpen. Altså ca. 50-60 m

Har ikke fundet mange firmaer, der arbejder med dette. Nogen, der har tips?

A AndreasM123 sagde:
Hej Bob!
Hvilket firma var det, de fik tilbuddet fra.
Jeg er interesseret i at skifte yderstrygerne og også hjerte-strygerne. Altså ca. 50-60 m

Har ikke fundet mange firmaer, der arbejder med dette. Nogen der har tips?
Der findes et firma i Borås, der hedder garanti entreprenad, som arbejder med dette, hvis du nu bor i Borås Gbg eller i nærheden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.