Hej, bor i et pudset murstenshus bygget 1932. I kælder samt garage har der ligget I-bjælker over vinduer og døre, som er rustet og sprængt facaden. Kælderen er fixet af håndværkere, murstensbjælke blev anvendt, men garageporten er tilbage. Skal selv skifte tag på garagen til sommer og vil helst skifte denne inden. Er det noget jeg tør gøre selv? Skal jeg understøtte under skiftet, eller er væggen i en vis grad selvbærende? Risikerer jeg skader på tagkonstruktionen, hvis det giver efter?
Længden på bjælken er cirka 2.5m.

Tak på forhånd - Magnus

Revnet facade over en garagedør med synligt rust og nedbrydning i en bærende I-bjælke, muligvis grund til bekymring for strukturel skade. Rusten I-bjælke over garageport, delvist eksponeret med mærkbar facadeforskel, der viser tydelige tegn på forvitring og skade. Garageport under gul pudset facade med lampe til venstre. Træer ses i baggrunden.

Kan ikke finde ud af, hvordan man redigerer, men det fremgår ret tydeligt af det nederste billede, at der ikke er meget til margener på siderne. Tror I, der er nogen mulighed for at skifte bjælke uden at mure om?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.