Har et ældre hus med kælder som er totalrenoveret og bygget ud 70kvm. Samtidig blev den gamle del ombygget.

Men i den ældre del fra 59 knager og svajer gulvet.
Men kun omkring murstocken er problemet. Alle gulve omkring murstocken.

Antager at det er blevet varmt og typ etagebjælkerne under har slået sig eller lignende.?

Malerede et fint billede :)
Blå farve har jeg størst bekymringer med.
Og der vil jeg rive laminatet og gulvpladerne op.
Gul farve er gulvet "delt" nu, så derfra kan jeg bryde alt op.

Hvis man tager gulvet og pladerne op, kan man så kappe etagebjælkerne og erstatte de dårlige/alle, eller bærer de husets stabilitet, så man er nødt til at prøve at fikse dem som er ujævne og lade originalet være?

Det blev måske rodet nu.
Håber nogen forstår. Vedhæfter billede. Tegning af husets grundplan med områder markeret i gul og blå ved murstock, viser svajende og knirkende gulve nær toilettet og værelserne.

Senest redigeret:
Skorstenen skal passere gennem bjælkelaget, som derfor er aflastet omkring skorstenen. Jeg tror, at dine problemer har med dette at gøre. Du skal fritlægge gulvbjælkerne foran skorstenen, hvor du har din blå markering, for at man kan studere problemet nærmere.

Okay. Men kan man kappe den hvordan som helst? Eller skal man kappe én ad gangen og fikse dem?

Der findes en afvekslingsregel, der går lige ved siden af murstokken (i vandret retning på tegningen) på begge sider. Hvis denne regel er beskadiget, bliver det usikkert. Du kan ikke skære nogen regel over. Dårlige skal udskiftes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.