Hej forumet!

Jeg skiftede terrassebrædder på altanen. På den sidste række, jeg skulle lægge, så jeg, at der var rådskader på limtræsbjælken yderst mod den ene stolpe. Altanen er 10 meter + en vinkel på 5 meter til. Bjælken, jeg henviser til, er sammensat på en stolpe ved 4 meter. Jeg vil helst skifte den uden at skrue alt terrassebrædderne, jeg har lagt, af. Første spørgsmål, kan det lade sig gøre? Desværre er alle lægterne sømmet med noget, der ligner ankersøm.

Andet spørgsmål, hvordan gør man i så fald? Kan man understøtte lægterne under altanen og få bjælken løs uden at rive stolperne, der står med 160 cm mellemrum, ned? Kan jeg samle allerede ved den første stolpe og dermed få tre samlinger i den forreste bjælke i stedet for to? Det bliver i så fald 6+2+2 meter, måske ikke det kønneste, men det må gå, så længe det holder.

Venlige hilsener

Pontus
Rådden limtræsbjælke på balkon ved søjle med rustent beslag og synlige skader i træet. Billede af en hvid altan med rådskadede limtræsbjælker, set fra undersiden. Skarver og nedløbsrør kan også ses under altanens konstruktion.

• Synes
Solbritt4
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.