Jeg har 12mm tykke folierede spånplader som indendørs loftpaneler under et mellemgulv cc60. Jeg overvejer den nemmeste måde at få det glat, altså uden disse grimme samlinger, der løber langs med bjælkerne.
Kan man spartle samlingerne og derefter lime armeringsvæv i loftet? Folierede plader bliver det vel svært at få det til at sidde ordentligt.
Kan man skrue renoveringsgips på spånpladerne? Eller er der risiko for, at det hænger?
Eller er der kun én løsning. Altså at rive løs og sætte gipsplader op med 13mm tykkelse?
Tips og idéer modtages med tak!
Kan man spartle samlingerne og derefter lime armeringsvæv i loftet? Folierede plader bliver det vel svært at få det til at sidde ordentligt.
Kan man skrue renoveringsgips på spånpladerne? Eller er der risiko for, at det hænger?
Eller er der kun én løsning. Altså at rive løs og sætte gipsplader op med 13mm tykkelse?
Tips og idéer modtages med tak!
Jeg gjorde præcis som du foreslår. Spartlede alle samlinger 3 gange og limede med armeringsdug. Jeg limede med Bostic Wall strong, det er en lidt stærkere lim. Malede vel 3 gange også. Har et fint, glat loft, der ikke har ændret sig på 10 år.
Jamen såså! Måske man endda kan ruge overfladen lidt med et 80-papir for at få bedre vedhæftning. Fik netop måske 10 ruller dug fra arbejdet som var "dårlige" så det passer jo perfekt.
Tak for svaret og tippet angående limmet!
Tak for svaret og tippet angående limmet!
Klik her for at svare