Har lavet en tilbygning, hvor man tilsluttede den nye afløbsledning til et gammeltrør. Plastik tilsluttet i støbejern. Nu viser det sig, at der bliver stop i samlingen, og støbejernsstykket skal fjernes. Har overvejet at bryde op fra kældertaket for at undgå at skulle rive nye gulve op osv. Hvordan støber man hullet igen, er det nødvendigt at lægge ny armering? Findes der en anden løsning? Har hørt om strømper, men ved ikke, hvordan de virker.

Hej!

Ved ikke om jeg forstod det helt rigtigt, men det er vel bare at tage et stykke plyfa, lave et hul til det nye afløbsrør, skrue det op i UK bjælkelag rundt om røret og støbe oppefra, vente en dag, så skrue plyfa'en løs?!

Eller misforstod jeg noget? :D

MVH

Jeg opfatter TS som at han vil bygge nedefra, altså skal han forsegle et hul i kælderloftet, ikke ovenfra. Hvordan får man så betonen til at blive i loftet? eller det får man vel med hjælp af krydsfinéren, problemet er vel hvordan man får betonen under krydsfinéren??

Jan-Å sagde:
Jeg opfatter TS som at han vil bygge nedefra, altså har han brug for at støbe igen et hul i kælderloftet, ikke oppefra. Hvordan får man så betonen til at blive i loftet? eller det får man med hjælp af fineren iofs, problemet er vel hvordan man får betonen under fineren??
Aha :blushing:

Hmm, det første som jeg kom til at tænke på, fugeskum?

MVH

Lille forklaring! Røret i loftet går horisontalt, hvilket gør, at hullet, der skal lukkes, vil være 2 m x 20 cm og sikkert 10-20 cm højt op omkring røret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.