Hej

Vi har fjernet nogle døre i huset, som vi syntes var helt unødvendige at have, og nu vil vi også fjerne karme og tærskler, så det bare bliver et flot hul. Spørgsmålet er, hvordan man lettest får lavet et flot hul? Jeg fandt ingen passende brædder til at beklæde indersiderne med, da jeg kiggede hos byggemarkedet.

• Synes
Oskarfaglefelt
  • Laddar…
Der findes jo limtræsplader.
Antager, at de er tænkt til at blive brugt som hyldeplader, men de i fyr er jo ikke så frygteligt dyre og burde kunne bruges som "hålfoder".

Ellers findes der jo forskellige spånplader og MDF, som burde kunne saves til.

/ATW

Jeg laver smyglister af MDF - det er billigere end limtræ og lettere at få en pæn malet overflade på end spånplade. Så lister over samlingen mellem smyge og væg.

Planhøvlet burde vel fungere udmærket.

Hvad skal man købe af værktøj for at lave flotte lysninger af mdf? Jeg tænkte også på at fjerne en dørkarm og en grim hjemmelavet bue, som bare skal blive åbninger. En sådan simpel lige portal fra Lundbergs er jo ikke så billig. http://www.lundbergs-prod.se/valv/portaler___175.aspx?prodId=19&startId=0 Måske kan jeg motivere et sjovt værktøjskøb i stedet :)

nimhed sagde:
Planhøvlet burde vel fungere udmærket.
Ja, det ledte jeg efter, men nærmeste dimension, jeg fandt, var 95mm, og jeg havde brug for 100.

Farzan sagde:
Jeg laver smygar af MDF - det er billigere end limtræ og lettere at få en pæn malet overflade på end spånplade. Derefter foder over samlingen mellem smyg og væg.
MDF virker jo smart, men det virker umuligt at få fat på hos byggmax, cheapy osv. Hyldeplader af MDF var det nærmeste jeg kom.

MDF må man nok købe i større plader og save til selv...

gadu^ sagde:
MDF får man nok købe i større plader og save til selv...
Njae, klart det bliver jo billigere at købe en plade og kløve selv, hvis man skal have meget, men ellers findes der jo mdfhyldeplan både lange og korte, smalle og brede på bauhause bl.a.

Findes kun 200mm som det smalleste vil jeg mene, men kløver du den så får du jo ud 2st godt 100mm nogle millimeter mindre gør nok ikke noget for du skal vel foðra rundt om så benox?

Alpha, helt korrekt! Tænkte ikke hylderne...
Men hvis man ikke skærer selv, skal man huske, at savene i Bauhaus/Hornbach osv. ikke altid kan klare de smalle bredder, der kan være nødvendige...

benox sagde:
Ja det lette jeg efter, men den nærmeste dimension jeg fandt var 95mm, og jeg behøvede 100.
Næste bredde er 118mm.

Jeg købte 'valvbrädor' på Bauhaus.
Materialet er MDF og findes i forskellige bredder.

Så jeg, at der findes færdige kits at købe hos bauhaus for at gøre det pænt efter dørkarme.

Ah, najs. Bauhaus har virkelig alt, undtagen deres sortiment på hjemmesiden, hvilket irriterer mig... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.