Er ved at rive ned for at bygge et badeværelse på vores nederste etage. Huset er et murstenshus bygget i 1894 i 1,5 plan. Er lidt usikker på hvad jeg finder i loftet og ved ikke helt hvor langt "op" jeg skal gå, før vi kan begynde at bygge nedad igen så at sige. På skitsen (Paintskills :)) har jeg tegnet hvor vi er nu, det jeg er nysgerrig på er hvad jeg finder, hvis jeg river ned det der er markeret med lysebrunt, dvs. det jeg har tegnet grønt på tegningen. Indtil nu har vi revet ned (talt nedefra og op) Tretex - Råspont - Pap. Det der ses nedefra nu er grovsavede brædder der ligger løst mellem bjælkerne.

En skitse af loftkonstruktion med bjælker på hver side, en grøn markering i midten og en struktur ovenpå bjælkerne, angiver hvad der er blevet fjernet. Teglsten hus fra 1894 under renovering, viser loft med synlige, grove brædder mellem bjælker og dele af nedrevet væg med gammelt tapet.

Well - Nysgerrigheden tog overhånd, og jeg rev en lille del ned i dag (3 planker). Ovenover er der pap, og oven på pappet ligger der noget der minder om stenmjöl, teglsten og pudsrester - Brugte resten af aftenen på at støvsuge hele underetagen :-/

Det ser ud til, at vi må angribe fra overetagen...

Milkshaken
I lidt mere moderne huse ligger der spån... masser af savsmuld og kutterspån...:)

Milkshaken sagde:
I lidt mere moderne huse ligger der spån... masser af savsmuld, og høvlspån...:)
Tænk om man havde haft sådan held :)

Bliver til at løfte gulvet i rummet ovenfor og tage det ud den vej. Lidt omrokering i planlægningen :)

Selv har jeg et tykt lag lerklining under spånet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.