Hej

Plejer at finde mange mærkelige løsninger i mit hus..
Var oppe på taget og benyttede lejligheden til at kigge ned i udluftningen.
Ser at der er vand i røret.
Ok, hvis regnvandet løber videre ned i afløbet, men at det bliver stillestående føles ikke helt rigtigt.
Med vand i røret burde udluftningen jo ikke fungere som tænkt?

Der er også risiko for vandskader, hvis muffen ikke længere kan holde tæt.

For at vandet skal kunne løbe videre, føles det som om, at røret skal have hældning hele vejen...
Ikke som det er lavet her, ifølge billedet??

• Sort bølgepaprør under et trætag med manglende hældning, omgivet af isolering. Røret synes ikke korrekt installeret for vandafløb.
  • Ventilationsrør under tag med vandret placering, muligt stillestående vand og risiko for utætte samlinger. Udfordring med afluftningens effektivitet.
P
J Jocu sagde:
Hej

Plejer at finde mange mærkelige løsninger i mit hus..
Var oppe på taget og benyttede lejligheden til at kigge ned i afluftningen.
Ser at der er vand i røret.
Ok om regnvandet løber videre ned i afløbet, men at det bliver stillestående føles ikke helt rigtigt.
Med vand i røret så virker afluftningen vel ikke som tiltænkt?

Også risiko for vandskader, hvis muffen ikke længere kan holde tæt..

For at vandet skal kunne løbe videre føles det som om, røret skal have fald hele vejen…
Ikke som det er gjort her, ifølge billedet??
Hej,

Jeg ville fjerne det sorte perforerede rør, der ligger på isoleringen, og sætte et afløbsrør 110mm, som du hænger op mod tagstolen med passende klammer/hulbånd eller lignende. Dette så det går en lige strækning, så der ikke bliver vand liggende i røret på loftet.

Hej!
Jeg er inde på samme løsning!
Skal købe lidt rør!

P
J Jocu sagde:
Hej!
Jag är inne på samma lösning!
Får handla lite rör!
Udskift de 2 stk 15 graders bøjninger på afløbsrøret med en stejlere type på 30 eller 45 grader, så kommer du lidt længere ned i højde, de to 15 graders er sikkert nødvendige i monteringen af røret…

• Synes
Jocu
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.