Hej, er i gang med en renovering/nybyggeri af et "mindre" hus beregnet til hobby.
Har nu om sommeren flyttet den første del af huset, hvor "fodaftrykket" er ca. 3,50 m x 3,60 m
Der kommer en lige så stor del til fra den anden ende af huset.
Meningen var at forlænge disse med en nybygget mellemdel.
Har fået et fint tip om at gøre mellemdelen lidt større, så det bryder længden på huset (i alt ca. 14 m)
og det gør formentlig huset (meget) mere attraktivt.
Har allerede lavet 2 par piller, der har et ydre mål på 3,7 m
Hvor da bærelinjen skal lægges.
Med en bredere nybygget mellemdel bør jeg naturligvis sætte pillerne længere ud, men jeg ønsker at beholde det "pille yderkant" mål jeg allerede har 3,7 m. Sender med et billede af egen lavet "tegning" spørgsmålet er hvor langt udhænget kan være inden gulvreglerne bliver "triste"? se nederste tegning på billedet, kan også sige at udhænget fra ydre kant bærelinje ikke bliver mere end 400 mm
Huset bliver nogenlunde standard bygget med 6 tommer vægge + 2 tommer inde/ude, spær bliver formentlig 200+ da isoleringen skal være tilstrækkelig og kommer også til at have skråtag trods indvendige vægge er omkring 230 cm høje, så vægten af tag og vægge hviler da på det "udhænget", vægten her er formentlig nogenlunde "normal" eller noget lavere.
Med venlig hilsen Hans O
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.