Hejsa!
Et lille spørgsmål, vi er lidt interesserede i en lille gård, hvor der i dag er flere bygninger, men en af dem er en garage/maskinhus/lade længe (måske 15x5 meter eller noget lignende) er nedrivningsklar.. det ser ud til at være bygget med både træramme på dele af det og letbetonblokke på den ene del.. det hele toppet med et eternittag, der er faldet sammen et sted..

Hvordan skal man gå frem for at rive og transportere noget sådant bort? Er der regler om eternit, der er faldet sammen fx..?

Hvor meget kan det koste at hyre nogen til nedrivningen? (vi havde først og fremmest tænkt, at nogen der får.. skulle få tage de hele dele af taget ned og stable dem på grunden, med plastik rundt i passende bunker.. så deponerer vi dem selv, da vi kan gøre det gratis - det må firmaer ikke..).. men i øvrigt bliver det jo en del affald i form af en masse letbetonblokke og træ.. PLUS den del af taget, der er faldet ned (som vi ikke helt ved, hvordan man skal håndtere..)

Er der nogen, der har nogle tanker, idéer, tips.. fakta eller links?
:)

Tak på forhånd;
MVH Sandra

PS - vidste ikke helt, hvor jeg skulle poste emnet, men jeg tog chancen her.. passer det bedre et andet sted, må en moderator gerne flytte tråden!

Tipset nr 1 er at tage sig af eterniten selv. Brug åndedrætsværn med p3-filter. Skal du have et firma til sådan noget, bliver det betydeligt dyrere. Resten burde man kunne rive med traktor/gravemaskine.

Er det en gård, så har I måske brug for fyldmaterialer et eller andet sted. Jeg ved ikke, hvordan reglerne ser ud, men jeg har for mig, at beton, der afleveres på genbrugsstationen, bliver netop fyldmaterialer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.