Jeg er i gang med en cykelparkering derhjemme, og som glad amatør skal der selvfølgelig laves nogle fejl. En ting, jeg slet ikke tænkte på, da jeg skitserede dette, var tagbjælkerne og deres møde med den forreste bærelinje. Da bærelinjen er vinklet i forhold til tagbjælkerne, hviler de på forskellige længder. Dette fører til, at taget hælder. For at få taget i vater skal jeg så bygge op under tagbjælkerne i forskellige trin, så alle ender på samme niveau.

Spørgsmålet er, hvordan man gør dette på den pæneste måde. Jeg skar et stykke til som prøve, som jeg skruede fast under bjælken, men ja.. hvordan plejer man at gøre?:thinking:

• Trækonstruktion med tagspær og bjælke, ujævnt møde mellem spær og forreste bjælke, hældende tag i baggård med flag og rødt hus i baggrunden.
  • En ufuldendt cykelparkering med skrånende tag, træbjælker, værktøj og materialer på jorden, samt en stige ved siden af konstruktionen.
  • Synes
bis og 1 anden
  • Laddar…
Kommer an på hvor kræsen du er. Men jeg ville have løsnet bæringen og justeret den. Rækker stolpen ikke i højden, ville jeg have skiftet den.

Alternativt klodser som du selv foreslår :)

• Synes
Appendix
  • Laddar…
G Niklas Anders sagde:
Afhænger af, hvor kræsen du er. Men jeg ville have løsnet bæringen og justeret den. Hvis stolpen ikke er høj nok, ville jeg have skiftet den.

Alternativt klodser, som du selv foreslår :)
Hvordan ville du have grebet det an med at justere bæringen? Den sidder jo i vater.
Lavede niveauforskelle i den, såsom trin?

S
Hvad sidder balkskorna skruet i? Er det kun fotbrädan eller er de fastgjort i bagvedliggende bjælker? :)

S SueCia sagde:
Hvad sidder bjælkeskoene skruet i? Er det kun fodbrættet eller er de fastgjort i bagvedliggende bjælker? :)
To af dem sidder igennem og ind i bagvedliggende konstruktion og to kun i fodbrættet. Ikke helt 100, jeg ved.. overvejer at styrke det på en eller anden måde, selvom jeg tror, ​​det faktisk vil holde.

Gustaf.P Gustaf.P sagde:
Hvordan ville du have justeret bærelinjen? Den er jo i vater.
Lavet højdeforskelle i den, som trin?
Set forfra, justeret forreste bæreline til højre opad, så den møder tagstolen uden din klods. Eller tænker jeg helt forkert?

Set forfra, så vil man jo have den forreste bærbjælke i vater, ellers ser det jo underligt ud.
Jeg ville have brugt din klods.

• Synes
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Hvad skal du have for tag? Spørgsmålet er, om det ikke ser mere ok ud med forskellige tagvinkler, så man i stedet får en lige forkant, dvs. at du lander taget i samme højde i forkanten.

G Niklas Anders sagde:
Set forfra, justeret forreste bæreline til højre opad, så den møder tagstolen uden din klods. Eller tænker jeg helt forkert?
Ja det går ikke. Årsagen til det er, at bærelinan er vinklet og møder bjælken på en kortere side end bjælken på modsatte side. Kig på markstenen og asfalten, så ser du vinklen.

T topmount sagde:
Hvad skal du have for tag? Spørgsmålet er, om det ikke ser mere ok ud med forskellig tagvinkel, så man i stedet får en lige forkant, dvs at du lander taget på samme højde i forkanten.
Bliver almindeligt hæderligt plasttag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.