Hej,

Jeg er nysgerrig på at have et glaseret rum/udestue i mit fremtidige hus (året rundt). Det jeg også er nysgerrig på er lavenergihuse og dermed hvordan de rigtig gode isoleringsglas isolerer i sammenligning med en "almindelig" ydervæg.

Jeg har læst en del om de bedst isolerede glas hos forskellige udestueleverandører. En leverandør påstod, at isoleringsevnen var så god, at det kan anvendes i passivhuse.

Er der nogen her, der har erfaring eller viden om dette og vil dele ud? :)

Alt godt!
 
Afhængigt af hvor meget du vil investere, kan du få glas med en u-værdi på 0,4.

Med venlig hilsen, fremax
 
Tak for feedbacken! :)

Jeg har set denne "u-værdi" på forskellige steder, og er det noget, man også angiver for ydervægge? Hvad har en "almindelig" ydervæg for omtrentlig u-værdi?
 
Passivhus har vægge med u-værdi på ca. 0,125, og vinduerne må maksimalt have 0,9, hvis jeg husker rigtigt.
Med venlig hilsen, fremax
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.