Planlægger at bygge en udestue, med indglasede partier på front- og sider, hvor bagsiden er forankret i facaden.

Jeg har fundet et passende byggesæt ifølge skitsen, men jeg tror, det bliver meget billigere at bygge selv.

Hvad er passende dimension på de tre frontstolper? Tænker imprægneret limtræ 90x90, men måske fungerer 2x145 reglar lige så godt? Eller er det alt for spinkelt? Jeg bor i Örebro og tænker kanalplast.

Behøver jeg at støbe stolper til forsiden selv, eller kan jeg bruge 4” færdige?
 
  • Monteringsvejledning for et udendørs rum med skitse og håndskrevne noter om dimensioner og materialer som limtræ og kanalplast.
  • Bygge af fundament til et nyt udestuerum foran et hus med hvid facade, solpaneler på taget og en skovl liggende på jorden blandt trærammer.
Lidt forvirrende når du viser 3 forskellige havestuer.
Hvilke mål skal det være? Størrelse på partier?
 
T ToreJ01 sagde:
Lidt forvirrende, da du viser 3 forskellige udestuer.
Hvilke mål skal det være? Størrelse på partier?
Åh undskyld. Jeg forstår, at det blev lidt rodet :)

Fotografiet er som jeg har det nu. Og jeg tænkte at forlænge det eksisterende karnap med udestuen, så sadeltaget på udestuen ligger lige under det eksisterende med nye tagspær, der hviler på limbjælkerne, som igen hviler på limtræspillerne. Målene er 2800 i dybden og 1850 mellem midter- og venstre/højre pille.
 
C Chk sagde:
Oj undskyld. Jeg forstår, at det blev lidt rodet :)

Fotografiet er sådan som jeg har det nu. Og jeg tænkte at forlænge den eksisterende karnap med udestuen, så sadeltaget på udestuen ligger lige under det eksisterende med nye tagspær, som hviler på limbjælkerne, som igen hviler på limtræssøjlerne. Målene er 2800 i dybden og 1850 mellem center og venstre / højre søjle.
Ok, skal partierne gå fra gulvet eller være i vindueshøjde?
 
T ToreJ01 sagde:
Ok, skal delene gå fra gulvet eller være i vindueshøjde?
Fra gulvet tænkte jeg. Så tænkte nu når jeg alligevel renoverer terrassen :-)
 
C Chk sagde:
Oj undskyld. Jeg forstår, at det blev lidt rodet :)

Fotografiet er, som jeg har det nu. Og jeg tænkte at forlænge den eksisterende karnap med udestuen, så saddeltaget på udestuen ligger lige under det eksisterende med nye tagåse, der hviler på limakslerne, som igen hviler på limtræs søjlerne. Målingerne er 2800 i dybden og 1850 mellem center og venstre/højre søjle.
Sådan kunne man gøre.
 
  • Synes
Granngubben
  • Laddar…
Wow! Flot Tore! Tusind tak. Det der så rigtig godt ud. Jeg vender tilbage med lidt billeder når / hvis jeg begynder at bygge projektet, men jeg blev desuden mere interesseret, når jeg så dette :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.