Hvorfor bruger ikke flere vandafvisende diffusionsåbne vindbeskyttelse (polypropen osv.) i stedet for udendørs gips? Det er jo meget nemmere at håndtere og ser ud til at fungere fremragende! Sandsynligvis billigere også!

bay sagde:
Varför använder inte fler vattenavvisande diffusionsöppet vindskydd (polypropen etc) istället för utegips. Är ju mycket enklare att hantera och verkar fungera utmärkt! Troligen billigare också!
Sist jag kollade var vindskyddet på rulle mycket dyrare än gips. Så svaret är nog så enkelt!

hvordan kan gips være billigere end vindpapp ?

Det er muligt at få prisen ned på dug. For mig blev det samme pris på dug som asfaboard, og dugen er jo "noget" mere bekvem.

jkpg_peter sagde:
hur kan gips vara billigere end vindpapp ?
Ikke ved jeg. Jeg vil huske, at det var Icopal Vindy jeg kiggede på, og det var dyrt. Men måske svigter hukommelsen?

Papirpapp (AC350) er billig, men her var det jo tilsvarende Windy vi talte om.

MathiasS sagde:
Papperspapp (AC350) är billigt, men her var det ju motsvarande Windy vi talte om.
Jeg giver 9,19 SEK/kvm for Windy. :D

Det virker jo vanvittigt at slæbe op store tunge gipsplader, som desuden er følsomme overfor fugt, når det bare er at klæde huset med en let håndterbar dug. Alligevel virker det mest almindeligt med gips. Mærkeligt!?

Nogle ulemper ved produkter som Windy?

mvh
David

Udegipsen kan have en stabiliserende effekt, inden man får op indergipsen. Dette er jo mest under monteringsfasen, og man kan løse det med skråstivere som alternativ.

//Jonten

Min udendørsgips (Norgips) har siddet oppe i over 2 år nu, og det eneste synlige "fejl" er vel lidt sorte prikker (mug) på yderpapiret. Jeg tager den dog ned og skifter til ny udendørsgips i takt med, at den rigtige yderbeklædning kommer op - det føles bedre sådan, men det lader til absolut ikke at være nødvendigt.

http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/utegips.jpg

Senest redigeret:
David sagde:
Nogle ulemper ved produkter som Windy?

venlig hilsen
David
Tåler den vand som udendørsgips gør?

MathiasS sagde:
Tål den vand som ude-gips gør?
8) Ja da! :D

Har talt med Gyproc og vores leverandør i dag om dette, og det ser ud til, at vi alligevel vælger den nye version af U-gips. Mere stabil end Windy, og eftersom overfladen er glattere end de gamle U-gips, burde der ikke opstå nogen problemer.

mvh
david

David sagde:
Stabilere end Windy, og eftersom overfladen er glattere end de gamle U-gips, så burde der ikke opstå nogen problemer.
::) Har man svage vægstolper, så bør man satse på gips. ;D

Hvem har brug for reglar? Vi limer facaden direkte på isoleringen. 8)

mvh
David

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.