F fribygg sagde:
For mig har det været hurtigere og billigere at ordne stabiliteten med velspændte hulbånd inden Ørnpappen eller Windy, GNU må jo være holdbart hvis stommen skal stå uden facade længere tid med det er tungt og tidskrævende og ret meget dyrere.
Hvordan sætter du hulbåndene da? Som et X på indersiden eller? Som fjernes i forbindelse med at man sætter plader eller?

P
Vi har i mange huse til og med været nødt til at forsænke K-plywood udvendigt i stommen på grund af vejrets magt..
Moderne huse har store vinduespartier, og det kræver ofte bedre stabilitet i de vægdele, som er uden åbninger..

• Synes
fribygg
  • Laddar…
N Nygge72 sagde:
Hvordan sætter du hulbåndene så?
Udvendigt

P
N Nygge72 sagde:
Hvordan sætter du hulbåndene da? Som et X på indersiden eller? Som tages væk i forbindelse med at man sætter plader eller?
På ydersiden permanent..

F fribygg sagde:
Udvendigt
Udvendigt men indenfor windy?

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
F fribygg sagde:
For mig har det været hurtigere og billigere at ordne stabiliteten med velspændte hulbånd før Örnpappen eller Windy, GNU må jo være holdbart, hvis konstruktionen skal stå uden facade længere tid, men det er tungt og tidskrævende og ret meget dyrere.
Nogle gange bruger vi endda örnpapp, når vi bygger om og til ældre bygninger, hvor kunden ønsker, at byggeriet skal følge det gamle..
Den er god for sin pris, men frygtelig følsom over for stød og flænger..

• Synes
fribygg
  • Laddar…
N Nygge72 sagde:
Utvändigt men innanför windy?
Det plejer at være nemmest og mest stabilt, hvis man spænder dem diagonalt, før man løfter på spær. Windy eller tilsvarende først, når fer og not og underlagspapp er på taget.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Nogle gange bruger vi endda örnpapp, når vi bygger om og til ældre bygninger hvor kunden ønsker, at bygningen skal følge det gamle..
Den er god for sin pris men frygteligt følsom over for stød og rifter..
Så sandt. Windy er let at arbejde med sammenlignet, men at forsøge at håndtere etagehøje ruller selv vil jeg ikke anbefale.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.