Hej,
Jeg er ved at skifte facade og efterisolere og har opdaget, at gipspladen bag vores murede ovn er ødelagt (sprækket), og papiret desuden ikke har haft det godt af varmen...
Ovnens murede vægge er tykke og har aldrig fået nogen bemærkninger ved kontrol.
Spørgsmålet er, hvad jeg kan gøre ved den ødelagte gipsplade? De alternativer, jeg overvejer, er:
1) En ny gipsplade (brandgips) udenpå, som fastgøres med vinkeljern i reglerne
2) En mineritplade på samme måde som nr. 1
3) Ingen plade overhovedet, kun brandsikker isolering
Forslag eller tips modtages gerne!
// Tobbe