Hejsa alle glade,

Jeg skal opføre et tag over terrassen inden længe. Jeg vil bruge ubehandlet træ, fordi det er for koldt til at male nu. Jeg tænkte at male det til foråret, når det begynder at blive lidt varmere.

Er det okay at have rammen monteret og ubehandlet hele vinteren og ind på foråret, eller er der risiko for at træet tager skade af det?

MVH

Åsa Lund
Kan du ikke vente til i foråret med at bygge, i stedet for risikerer du ikke at snedkerere forgæves?

Jeg ville have ventet til foråret. Hvis du ikke kan male det på forhånd, så vil det blive udsat for sne og vådhed med misfarvninger som følge og også en hel del fugt.
Mal indendørs i så fald og byg derefter eller vent.

Hvorfor ikke trykimprægneret træ i stedet?

Tak for jeres svar.

Grunden til at jeg vil have taget op nu er, fordi jeg synes det er deprimerende at se det der halvfærdige projekt der er. Gulvet er klart, og det ville være pænt at få et tag deroppe og ikke sne inde på bagsiden, hvis der nu kommer noget sne. Grunden til, at jeg skal købe ubehandlet, er, fordi det skal males hvidt, og så er det vel dumt at købe imprægneret træ? Jeg må nok prøve at male det indendørs på en eller anden måde.

dammboll sagde:
Jeg må nok prøve at male det indendørs på en eller anden måde.
I det mindste grundolie endetræ samt grundmale.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.