Vi var og bød byggerne på kaffe i dag om eftermiddagen. De er i gang med at lægge taget, så det kan blive dækket så snart som muligt.
Da vi fik kaffe, kom vi ind på deres tidligere byggerier og de omfattende tyverier, der forekommer af byggematerialer, men særligt hvidevarer. På et af deres tidligere steder var endda varmepumpen blevet stjålet.
De gav mange eksempler på byggerier, hvor hvidevarer var blevet stjålet kun en eller flere dage efter installation.
Jeg undrer mig nu, om nogen anden her på forumet er blevet ramt?
Vi har en villa-husforsikring, som var inkluderet i husprisen og som gælder fra det tidspunkt, huset er stomer. Tilsyneladende har også byggefirmaet en forsikring. Men han sagde, at hans selvrisiko var et halvt basisbeløb. Vores er på 1500, hvis jeg ikke husker forkert.
Hvis der nu bliver et tyveri af lad os sige vores hvidevarer - hvilken forsikring skal dække det? Vores villa-husforsikring eller byggerens tyveriforsikring?
[sub]Jeg må vel tage forstørrelsesglasset frem og læse det med småt...[/sub] ;D
Da vi fik kaffe, kom vi ind på deres tidligere byggerier og de omfattende tyverier, der forekommer af byggematerialer, men særligt hvidevarer. På et af deres tidligere steder var endda varmepumpen blevet stjålet.
De gav mange eksempler på byggerier, hvor hvidevarer var blevet stjålet kun en eller flere dage efter installation.
Jeg undrer mig nu, om nogen anden her på forumet er blevet ramt?
Vi har en villa-husforsikring, som var inkluderet i husprisen og som gælder fra det tidspunkt, huset er stomer. Tilsyneladende har også byggefirmaet en forsikring. Men han sagde, at hans selvrisiko var et halvt basisbeløb. Vores er på 1500, hvis jeg ikke husker forkert.
Hvis der nu bliver et tyveri af lad os sige vores hvidevarer - hvilken forsikring skal dække det? Vores villa-husforsikring eller byggerens tyveriforsikring?
[sub]Jeg må vel tage forstørrelsesglasset frem og læse det med småt...[/sub] ;D
polarens hvidevarer blev stjålet dagen efter de blev leveret (lørdag)...
ikke engang nået at pakke dem ud...
tror det gik på hustilbyggerens forsikring...
er jo helt klart bestillingsarbejde og insider lort :/
ikke engang nået at pakke dem ud...
tror det gik på hustilbyggerens forsikring...
er jo helt klart bestillingsarbejde og insider lort :/
Vi havde indbrud i begyndelsen af vores byggeri >
>
>
De stjal værktøj og maskiner fra håndværkerne, men "vores" ting var ikke kommet, det var ingen idé for byggerne at bruge deres forsikring, fordi der er så høj selvrisiko, men havde det været vores f.eks. hvidevarer, havde vores forsikring dækket det!!
Mvh Maria
De stjal værktøj og maskiner fra håndværkerne, men "vores" ting var ikke kommet, det var ingen idé for byggerne at bruge deres forsikring, fordi der er så høj selvrisiko, men havde det været vores f.eks. hvidevarer, havde vores forsikring dækket det!!
Mvh Maria
Klik her for at svare