Asbestjagten fortsætter, dog med lidt mere fornuft og ikke helt så meget bekymring.
Denne isolering fandt jeg under gulvsokkel/tærskel ved altandør i mit gamle hus, som er blevet renoveret i både 50'erne, 60'erne og 70'erne.
Svært at få taget et godt billede.
Hvad tror I, det er for en type isolering?
Glasuld?
Hvid asbest?
Noget andet?
Denne isolering fandt jeg under gulvsokkel/tærskel ved altandør i mit gamle hus, som er blevet renoveret i både 50'erne, 60'erne og 70'erne.
Svært at få taget et godt billede.
Hvad tror I, det er for en type isolering?
Glasuld?
Hvid asbest?
Noget andet?
Mit hus er fra 1893, men som sagt, har jo ingen styr på præcis, hvornår forskellige steder er blevet renoveret.
Isola, tror du glasullit kan være blevet brugt lokalt omkring sokler/tærskler osv.?
Eller kan det desuden findes i væggene?
Undersøgte du og fik bekræftet, at din isolering var glasullit, eller genkendte du det bare?
Nogen der ved, hvornår og hvordan hvid asbest, krysolit, er blevet brugt som isolering, typisk løsfyld?
At tætne omkring sokler/tærskler osv. eller på anden måde?
For denne isolering fandtes vel som løsfyld, præcis som glasuld osv.?
Hvordan ser man forskel på hvid asbest og glasuld?
Isola, tror du glasullit kan være blevet brugt lokalt omkring sokler/tærskler osv.?
Eller kan det desuden findes i væggene?
Undersøgte du og fik bekræftet, at din isolering var glasullit, eller genkendte du det bare?
Nogen der ved, hvornår og hvordan hvid asbest, krysolit, er blevet brugt som isolering, typisk løsfyld?
At tætne omkring sokler/tærskler osv. eller på anden måde?
For denne isolering fandtes vel som løsfyld, præcis som glasuld osv.?
Hvordan ser man forskel på hvid asbest og glasuld?
Absolut. Har fundet det anvendt som "drevning" her. Må have kløet en delStina71 sagde:
Kiggede du på billederne? Det er en katteloftsvæg isoleret med glasullit; det står tilmed skrevet på den sorte pap, Höganäs GlasullitStina71 sagde:
Isola.
Ja, jeg kiggede på billederne.
Men i mit tilfælde ser det mere ud som løsuld, ikke plader med noget pap bagved..
Da du fandt drivning med glasuld, hvordan vidste du så, at det var glasuld?
For jeg går ud fra, at der ikke var noget pap med tekst på, hvor du kunne læse, hvilket materiale det var.
Ja, jeg kiggede på billederne.
Men i mit tilfælde ser det mere ud som løsuld, ikke plader med noget pap bagved..
Da du fandt drivning med glasuld, hvordan vidste du så, at det var glasuld?
For jeg går ud fra, at der ikke var noget pap med tekst på, hvor du kunne læse, hvilket materiale det var.
Nå okay. Jeg tror stadig, at det er en tidlig form for glasuld, du har fundet.Stina71 sagde:
Det kan du sikkert have ret iStina71 sagde:
Asbest er i øvrigt slet ikke et almindeligt isoleringsmateriale i vægge. Dvs. måske på skibe, men nu er det jo byggehuse.
Klik her for at svare