Hej,

Jeg tænkte på at lægge et massivt trægulv, når jeg renoverer overetagen i sommerhuset, men jeg har 800 mellem bjælkerne. Hvad anbefaler ekspertisen for tykkelse på gulvet der?
Eller burde man lægge gulvspån og så gulv? Men det føles lidt fake.

tak.

Gulvspån på c/c 800 lyder vel sådan der ;) man lægger jo trætraller som er 28 mm c/c 600 så omkring 45 mm burde vel fungere, kan man synes.
Har ikke prøvet uden laver bare et overslag ud fra trallen, trægulvet vi tog op i vores første hus var omkring 35 mm men jeg husker ikke c/c på bjælkelaget der, mere end 600 var det dog.

Kan du ikke lægge en bjælke til imellem da?

Vil huske, at jeg havde 34 mm fer og not trægulv. Tror også, at der var op til 750 mm mellem nogle gulvbjælker. Det kunne måske også fungere for dig, 34 mm.

Havde mellem 800-900mm mellem gulvbjælkerne i køkkenet. Lagde mellemdistanser og måtte skære isoleringen, men der ligger 22mm spånplade og 20 mm fer og not trægulv afhængigt af, at vi ikke rigtig havde besluttet os for type af gulv - men man slipper for "knirkende gulv".

Gammelkøkkenet var nok 38mm fer og not...

Enk Projektet sagde:
Kan du ikke lægge en bjælke til imellem så?

Hej,

Tak. Det må blive som du siger og supplere.
Nogen med gode tips til, hvordan man fastgør disse i bjælkeydervægge? Er bjælkesko tilstrækkeligt stabilt?

mvh

Hvis syllen (timmerydervæggen) er frisk, selvfølgelig!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.