:mad: Fandt et gammelt køkkengulv på laden (11x 3,5) så for mig, at disse planker kunne blive en ret flot bogreol, kom på at eftersom jeg slår 3 stykker sammen for at få dybde, samt at længderne måler 3m, så behøvedes der stærke beslag. Sagt og gjort, fremstillede beslag i bøjet vinkeljern med en kraftig armeringsjern som støtte. Nu til problemet: konstaterede at væggen som jeg skal have den på ikke svarede til mine forventninger. Bor i et hus flyttet hertil forrige århundredeskifte (formodentlig ældre). Rummet jeg bygger i måler 6X4m, indeholder 2 skorstenene, er på overetagen. Væggen jeg bruger går fra skorsten til ydervæg (3,30m fra skorstenens slut til ydervæg) troede først at jeg skulle finde bjælker indenfor men det var ikke tilfældet, ikke engang i ydervæggen som jeg skulle bruge som aflastning. Står derfor med et nymalet rum som, hvis jeg fortsætter, kommer til at se ud som en si. Har prøvet både Stanleys samt B&D bjælkefinder uden resultat (indikerer uafbrudt). Hvor er bjælkerne??? undrer mig om nogen ved fx hvor tæt på skorstenen er det praksis at begynde at bjælke?? hvor tæt mellem bjælkerne er standard??? ( huset er gipset og indrettet i begyndelsen af 90'erne) findes der andre alternativer til at finde bjælker med denne tunge konstruktion?? fx mollypløkker. Eftersom jeg skal have 3 hyldeplan kan det blive for tungt for en bjælkevæg???? efter at have læst massevis af andre indlæg på denne side tror jeg sikkert at der findes folk som sidder med løsningen, er selv ikke specielt handy. meget taknemmelig for svar.

Staffans2000
Hej Nike.
Underholdende læsning.

Den første regel står sandsynligvis klods op ad murstokken og derefter med 60 cm mellemrum center-center. Alternativt er det målt fra ydervæggen.
En gammel afprøvet og kuldioxidneutral akustisk metode fungerer ofte godt, dvs. bank på væggen og lyt-der hvor det lyder hult-Ingen regel. Der hvor det lyder stumt-Regel.

Mollyplug bærer overraskende meget, hvis man ikke presser dem i stykker. Skru en sammen til prøve gennem en lille gipsplade e. dy., så ser du, hvor meget du skal stramme den.

tusind tak Staffan!!

Helt rigtigt, de havde udgået fra murstocken:) Nu sidder fem af ti konsoller oppe, en hylderække tilbage, bliver for en gangs skyld præcis som billedet jeg havde i hovedet, da jeg først så gulvet. fedt at folk tager sig tid til andres problemer, herligt forum dette:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.