Hej til jer!! ;D

Et spørgsmål angående trykimprægneret træ. Jeg antager, at det ikke er så passende at bruge det til sin kompostkasse?? ??? Eller hvis man skal dyrke spiselige ting i nærheden af det? ??? Ret mig, hvis jeg tager fejl?

/Diana
 
Om det er passende eller ej ved jeg ikke. Jeg byggede en kasse af spredt terrassebrædder for nogle år siden. Og vi bruger komposten til køkkenhaven.

Det bliver ikke rimeligt, hvis man skal bygge den af ubehandlet træ. Så vil kassen jo nedbrydes i omtrent samme takt som haveaffaldet.
 
Hejsa!

Hvad jeg har hørt er, at ubehandlet træ (trockt) tilsyneladende skal holde 10-15 år, mens behandlet holder det dobbelte???
/Diana
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.