Absolut ikke til indendørs brug i hvert fald. Men som gammel bygningskonstruktør, er jeg uddannet inden for bygningshistorie. Der er det aldrig nævnt heller. Har også drevet eget byggefirma i 15 år, og heller ikke i den tid har jeg stødt på det.Skalman9 sagde:
En dør står desuden op, hvorfor den ikke bliver særlig udsat for "vejr og vind". Trykimprægneret var heller ikke særlig almindeligt i 60-70'erne.
Hvis det nogensinde skulle være nyttigt. Så tænker jeg nærmest på gamle huse, som nogle gange havde en madkælder/pumpehus. Disse havde ofte liggende døre, i lidt vinkel.
Men nu er det jo heller ikke sikkert, at det ikke har eksisteret. En hjemmegører kan jo ved lejlighed have bygget en egen dør i trykimprægneret.
Tak for svaret...
Vores hoveddør har nogen bejdsefarve over sig, som lugter, ville dog se om det kunne have været trykket karm i stedet. Men så må det være nogen olieharpiksfarve eller noget.
Må skrabe det af og male med god farve.
Tak for svaret.A AG A sagde:Absolut ikke til indendørs brug i hvert fald. Men som gammel bygningskonstruktør, er jeg uddannet inden for bygningshistorie. Der er det aldrig blevet nævnt heller. Har også drevet eget byggefirma i 15 år, og heller ikke i den tid har jeg mødt det.
En dør står desuden op, hvilket gør, at den ikke bliver særlig udsat for "vejr og vind". Trykimprægneret var heller ikke særlig almindeligt i 60-70erne.
Hvis det nogensinde skulle være brugbart, så tænker jeg nærmest på gamle huse, som nogle gange havde en madkælder/pumpehus. Disse havde ofte liggende døre, i lidt vinkel.
Men nu er det jo heller ikke sikkert, at det ikke har fandtes. Nogen gør-det-selv-person kan jo ved lejlighed have bygget en egen dør i tryk.
Vores hoveddør har nogen bejdsefarve over sig, som lugter, ville dog se om det kunne have været trykket karm i stedet. Men så må det være nogen olieharpiksfarve eller noget.
Må skrabe det af og male med god farve.
Klik her for at svare