Gammel tråd som sagt =)
Undrer hvordan det er gået, har tænkt at bruge samme løsning, er bange for at mus kan lide løsningen.
Er sommerhus som kommer til at stå koldt store dele af vinteren.

Mus og rotter plejer at undgå at gnave sig igennem flamingo. Har hørt, at det har noget med gnidningslyden at gøre. Så har man jo hørt røverhistorier om mus, der spiser sig igennem fugeskum blandet med glas, og dem der spiser sig igennem beton. Men flamingo som trossbotten fungerer kanon.

Jeg skal bruge cellulosaisolering, og har i dag talt med en byggemarked, der sælger sådan noget,
han troede, at mus spiser celleplasten,
Bliver ikke klog på det her :screwy:

schmakita sagde:
Installér denne i krybekælderen:
[link]
Kører med sådan nogle hjemme, fungerer rigtig godt,
problemet er at det er i sommerhuset, som jeg skal bygge lidt om.

ClasseClas
Ser at flere har åbnet denne gamle tråd, fandt den også gennem at jeg har ledt efter information om, hvordan man bedst laver en trossbund i en krybekælder bygget direkte på et bjerg.

Hvad jeg har set i flere tråde, er at celleplast foretrækkes i bunden, da det mindsker risikoen for skimmel og fugt, men ikke mellem bjælkelag på grund af, at det er svært at få det tæt. Men er det muligt at kombinere disse to?

Diagram af gulvisoleringslag med 50mm EPS, mineraluld, 100mm EPS, og 22mm gulvspånplade. Viser vandrør og gulvvarmeplade mellem lagene.

Spørgsmålet er, hvis man bruger celleplast i bunden, bruger mineraluld i midten og derefter celleplast ovenpå for at få mere isolering, inden man lægger gulvvarmen, er der risiko for, at man skaber fugt i mineralulden, da celleplasten er tæt både over og under?

Rent spontant føles ovenstående skitse lidt overkill, har I tips til, hvordan man kan gøre konstruktionen enklere (billigere), men stadig have celleplast i bunden og et stabilt gulv? titaniums billede på side 1 var en god inspirationskilde til at fastgøre celleplasten direkte i bjælkelaget for at holde isoleringen oppe. I alt bør isoleringen være 30+ cm.

Senest redigeret:
  • Synes
johandrougge
  • Laddar…
Sådan kan det se ud mener jeg:
Lamellparket
lump-pap
gulvvarme er i aluminiumplader
udfræset spånplade (dyrt og dumt) Jeg foretrækker forskallingsbrædder 28 x 70 (bedre og billigere)
Diffusionsspærre plastfolie tape tæt omhyggeligt (godt hvis du får en vandskade eller hvis det kommer et regnvejr før du har fået huset tæt)
Bjælker, her valgte jeg masonitbjælker (som nu har en kerne af spånplade hvilket er bedre)
Mineraluld (jeg valgte indblæst løsuld, går lige så godt at manuelt lægge ind mineralulden) En stor fordel med mineraluld er, at den er en god lydisolering. her er celleplast helt værdiløst.
Gulvbræt her kan man overveje at lægge celleplast på den nedre regel i masonitbjælken. Skal være så stiv, at den holder til at bære mineralulden. Med indblæst løsuld kan trykket blive meget større og risikoen er stor for, at celleplastpladen giver efter.
Jeg valgte en aquapanel som jeg fik til ekstra lav pris. Der findes gulvplader af masonit til god pris, fungerer hvis fundamentet er velventileret. Mit hus står på stolper på klippe og det er helt åbent under.
Jeg ville ikke lægge den øvre celleplastplade ind, ikke fordi jeg er bekymret for fugt men fordi pladen trykkes sammen over tid på grund af belastninger.

titanium titanium sagde:
Præcis som du beskriver, har jeg gjort i vores gæstehus på landet. Med almindelig spidset flamingo som blev sømmet med gule isolerings-plastskiver fra undersiden og limet spids. Billedet er fra den nyere del, men jeg satte også på den gamle skæve bygning uden problemer. Supertæt.
Flot og meget godt med spåndet EPS limet i kombination med cellulose med salt som gnavere og insekter skyr.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.