Kommer en prisstigning på trykketræ til foråret pga øget efterspørgsel?

• Ja, det er standard.

70 Votes 49.3%
  • Nej, sådan fungerer træhandlen ikke.

28 Votes 19.7%
  • Måske, ingen der ved det.

44 Votes 31.0%
  • Total voters
    142
Davidbagare
Tænkte tage fat i terrassebyggeriet til foråret og er begyndt at beregne på træpriser for byggeriet.

Men nu overvejer jeg, om det kan være sådan, at byggemarkedet hæver priserne på imprægneret, når foråret kommer, på grund af at efterspørgslen sandsynligvis vil stige.

Vil helst ikke købe træet endnu på grund af pladsmangel. Men hvad tror I? Kan det være sådan, at priserne forbliver de samme, selv når foråret er her, eller skal man regne med en lille prisstigning på trykimprægneret?

De plejer at gøre, at til foråret hæver de til
Eksempel 3:- per m, så midt i sæsonen sænker de f.eks. 1:- per meter.
Og laver rigtig meget reklame for, at de har sænket prisen på trykt.
Er typisk samme sang hvert år 😊💸💸

• Synes
Workingclasshero og 2 andre
  • Laddar…
Det er vel ligesom benzinprisen, der altid stiger ved midsommer "på grund af verdenssituationen".

• Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
Davidbagare
Måske alligevel rentabelt at skabe stedet, hvis det er mange hundrede meter man skal have..

Ossian K Olsson
Davidbagare Davidbagare sagde:
Måske alligevel rentabelt at skabe pladsen, hvis det er mange hundrede meter, man skal bruge..

Så er det en fordel at slippe for at skændes med en million andre, der skal købe terrassebrædder den første solrige dag om foråret.
Frem for alt kan du måske sørge for, at det kan tørre lidt. De mindre mængder, jeg har købt, har været drivvåde.

• Synes
Davidbagare og 1 anden
  • Laddar…
Angående tørring af terrassebrædder... Jeg købte i foråret 2021 - da "alt terrassebrædder ville blive udsolgt" - og lod det ligge 1-1,5 måned under presenning for at kunne bygge om sommeren. Fordelen var, at jeg havde brædderne klar, og det blev faktisk udsolgt flere steder, ulempen var, at når brædderne var tørret, så bøjede de sig, og det gør det ekstremt meget besværligere at skrue dem fast - i hvert fald hvis man er en glad amatør som mig.

Jeg lagde det derefter lidt for tæt, fordi brædderne svulmede op, efter jeg havde lagt dem.

H henche sagde:
Angående tørring af terrassebrædder... Jeg købte foråret 2021 - da "alle terrassebrædder ville løbe tør" - og lod det ligge 1-1,5 måned under presenning for at kunne bygge om sommeren. Fordelen var, at jeg havde træet klar, og det tog rigtigt nok slut flere steder, ulempen var, at når terrassebrædderne er tørret, så bøjer brædderne sig, og det gør det meget mere træls at skrue dem fast - i det mindste hvis man er en glad amatør som mig.

Jeg lagde dem så lidt for tæt, da terrassebrædderne derefter svulmede op efter, jeg havde lagt dem.
Du skal jo fugte dem.

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
pacman42 pacman42 sagde:
Du behöver jo væde den.
Deraf udtrykket glad amatør i mit svar. Er nok ikke alle der tænker på det, inklusive mig.

• Synes
Qwerty987654 og 1 anden
  • Laddar…
Terrassebrædder, der ligger umonteret, plejer jo at slå sig, når de har ligget et stykke tid. Så hvis du ikke køber samlede pakker, ville jeg købe dem, når de skal bruges. På en terrasse på fx 50m2 går der maksimalt 450m. Hvis prisen stiger 3:-m i sæsonen, er det 1350:-. Det er jo forsvindende i sammenhængen. Det kan desuden gå den anden vej med priskrig, hvis de har lageroverskud, og ikke alle ønsker at bygge terrasse i år😇

• Synes
Dilato og 1 anden
  • Laddar…
Arbejder delvist i byggehandel, og vi har endnu ikke bestilt genopfyldning til foråret, så jeg ved ikke noget om årets indkøbspriser endnu, men med tanke på hvordan efterspørgslen på byggematerialer er lige nu, vil jeg snarere tro, at der bliver lidt af en priskrig for at få kunderne til at komme og handle.

• Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
P
MrHandyman1 MrHandyman1 sagde:
Arbejder delvist i byggemarkedet og vi har endnu ikke bestilt genopfyldning til foråret, så jeg ved ikke noget om årets indkøbspriser endnu, men med tanke på hvor efterspørgslen på byggematerialer er lige nu, ville jeg nok snarere tro, at det bliver lidt af en priskrig for at få kunderne til at komme og handle.
Jeg er enig med dig mvh en anden byggemarkedarbejder

• Synes
Nilstyko
  • Laddar…
K
MrHandyman1 MrHandyman1 sagde:
Arbejder delvist i byggemarkedet, og vi har endnu ikke bestilt genopfyldning til foråret, så jeg ved intet om årets indkøbspriser endnu, men med tanke på hvordan efterspørgslen på byggematerialer er lige nu, ville jeg nok snarere tro, at det bliver lidt af en priskrig for at få kunderne til at komme og handle.
Så hvad er tipsene til os, der skal købe en masse tømmer? Hvordan får vi den bedste kvalitet og pris?

Hej
Jeg købte om efteråret for at være klar til foråret.
Lagde trallen nederst pænt opstrøet og regelvirket ovenpå pænt opstrøet.
Så trak jeg pakken sammen med spændebånd, så jeg kunne efterstramme.
Toppen med lidt reglar og lagde metalplader på og dækkede det hele med presenning, her skal man have ordentlig ventilation og kun sikre, at der ikke blæser sne ind.
Jeg købte desuden 25% for meget, så jeg kunne vælge de bedste stykker.
Hele pakken tog 5 kvm af den eksisterende stenaltan, som jeg alligevel ikke brugte om vinteren.
Februar -21 var der ingen sne og "varmt" udenfor, så jeg gik i gang.

Prisen blev pruttet ned der og da med de penge jeg havde, hvilket viste sig at være en skideheldig beslutning.
Så mit tip er: Køb nu den rigtige kvalitet til en pruttet dagspris. Læg det op i den rigtige monteringsorden og dæk luftigt. Køb skruer, så du har. Læs om hvordan man "Svenskt trä" eller hvad det hedder, så du får den rigtige afstand (jeg målte hele tiden fra den første række, som jeg lagde spikrakt, 145mm trall lagde jeg på ca. 152 afhængigt af den sidste tralls position) lagde også tagpap mellem bærende bjælker og gulvås og mellem gulvås og trall. Fremstillede en skruemal, så alle skruer kom spikrakt/skruerakt ;-)

Held og lykke
/Workingclasshero

• Synes
Davidbagare
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.