Sådan ligger det til.

1. Har revet et garderobeskab. Huset i sig er et tømmerhus = tømmervæggen er synlig, hvor garderoben var. Spørgsmålet er, om man skal sætte gips på den del eller tretex? Har tretex i resten af rummet...

Hvor finder man tretex?

2. Fandt et fint træloft under papiret. MEN, nogle af plankerne har lidt større sprækker. Hvis det ikke var fordi der ligger savsmuld ovenover, ville jeg ikke have bekymret mig. Skal man tætne med en eller anden masse, eller skal man rive savsmulden ud og lave det om? Vil helst ikke røre ved loftet endnu, da det er planlagt at blive isoleret på et senere tidspunkt.

Fandt steder der solgte den. Ret dyre sammenlignet med gips men slipper for at montere lægter og kan beholde den gamle struktur (ujævne vægge :D )

Opdaterer denne lidt, da jeg stadig gerne vil høre, hvordan I andre har/gjorde med en lignende træloft. Det ville være sjovt at beholde det, men spørgsmålet er, hvordan man skal gøre.

Hvad er det for et tag? Perlespor, kilsavet eller brede brædder på lås, råspont?

råspont

I så fald er det ikke et fint, gammelt indvendigt loft, som du har taget frem, men underlaget for papspænding. Pappen er altså det originale loft. Med et papspændt loft gjorde det ikke så meget, hvis der opstod mindre sprækker her og der, da pappen stoppede savsmuldet.

Det bedste ville være ny pap, ellers kan man sikkert tætne mindre sprækker. Jeg har set mindst en tråd her om det samme problem, så lav en søgning!

Vi synes taget ser helt ok ud og ville helt klart fungere som indvendigt tag. Bortset fra de pokkers sprækker. Har ikke lyst til at sætte nyt pap op. Bliver i så fald loftplader eller lignende. Skal søge lidt og se om jeg finder mere.

Fandt en rigtig god beskrivelse af, hvordan man spænder papptag. Det blev også flot.
http://www.asarp.backas.se/page16/page16.html

Tænk over det!;)

Hvad angår at tætne sprækker i taget med tætningsmasse, så har jeg dårlige erfaringer. Brædderne bevæger sig og presser fuge-massen ud. Jeg tætnede sprækker i mit perlespundstag med en overmalbar tætningsmasse til indendørs brug. Så flot ud den sommer. Nu er der grimme knopper overalt, hvor fugen er blevet presset ud, fordi træet er svulmet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.