Hej!
Skal sætte en bøjlestang op, der skal hænge fra betonloft med tunge overtøj (frakker frakker). Tænker at bruge tre kroge.
1) Er der nogen forskel i kvalitet mellem dybler 1 og 2? Essves er mere end tre gange så dyr som Classes og ser mere fancy ud, men den fastgør måske ikke bedre for det?
2) Er dybel 3 fra Fischer uegnet til formålet?
3) Fortjener min kasse med dybel 3 at blive gemt til brug ved opsætning af flere en-meters hylder på betonvæg? Eller skal jeg smide kassen ud og købe (rigtig?) nylondybel i stedet? 3'eren er ganske vist også en nylondybel, men den ser lidt svagere ud, synes jeg.
Taknemmelig for rådgivning.
Senest redigeret:
Moderator
· Stockholm
· 57 893 indlæg
Ifølge min erfaring fungerer stort set enhver plug, hvis du skal bruge den i rigtig beton eller sten.
Det, der kan kræve specialløsninger, er hvis der er dårlig puds, letbeton og andre bløde materialer. Der synes jeg, at jeg har fået bedre resultater med plugs, der har en hel næse, og som trækker sig sammen og "korver sig ud", når skruen trækker pluggen sammen. De udvider sig mere end almindelige plugs.
Det, der kan kræve specialløsninger, er hvis der er dårlig puds, letbeton og andre bløde materialer. Der synes jeg, at jeg har fået bedre resultater med plugs, der har en hel næse, og som trækker sig sammen og "korver sig ud", når skruen trækker pluggen sammen. De udvider sig mere end almindelige plugs.
Medlem
· Stockholms
· 1 555 indlæg
Plugg 3 er den mest avancerede og producenten Fischer er kreative med nye produkter. De plejer at være pålidelige.
Men hvis det er beton, så fungerer de alle godt.
Men hvis det er beton, så fungerer de alle godt.
Som de andre har skrevet tidligere, så fungerer alle de der plugs godt, hvis det er rigtig beton. Derimod, hvis det er i en væg med porøs tegl eller en gipsvæg med fliser på, synes jeg, at der findes bedre og dårligere plugs.
Klik her for at svare