Har en lige trappe, som jeg har tænkt mig at udskifte trin og stødtrin på. Nye trin er vanvittigt dyre. Jeg overvejer at lave trin af 21 mm krydsfiner, som jeg derefter beklæder med noget laminatgulv. Er der nogen, der har gjort dette?

F Floskar sagde:
Har en lige trappe som jeg har tænkt at udskifte trin og stødtrin på. Nye trin er sindssygt dyre. Jeg tænker at lave trin i 21 mm krydsfiner, som jeg så beklæder med noget laminatgulv. Er der nogen, der har gjort dette?
Min far gjorde det i en buet trappe for 25 år siden, dog med tynd parket + egelister som front. Det fungerer og ser stadig godt ud, selvom man kan mærke overgangen fra parket til liste.

• Synes
Floskar
  • Laddar…
F Floskar sagde:
Har en rak trappe som jeg har tænkt at udskifte plantrin og stødtrin. Nye trin er vanvittigt dyre. Jeg tænker at lave plantrin i 21 mm krydsfiner som jeg så beklæder med noget laminatgulv. Nogen som har gjort dette?
Hvorfor beklæder du ikke de eksisterende trappetrin med samme laminatgulv? 21 mm krydsfiner er meget tyndt som trappetrin. Tror ikke at du kan finde tyndere end 30 mm at købe og da er det stive træsorter som eg. Trappeemner i fyrretræ er altid 40 mm.

Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Hvorfor beklæder du ikke de eksisterende trappetrin med det samme laminatgulv? 21 mm krydsfiner er meget tyndt som trappetrin. Tror ikke, at du kan finde noget tyndere end 30 mm at købe, og da er det stive træsorter som eg. Trappemner i fyrretræ er altid 40 mm.
Trappen er fra 69, knirker som satan og har forsøgt at afhjælpe dette, men det bliver bedre et stykke tid. Der ligger også tæppe på den, og trin er 240 mm dybe, jeg ville gerne op mod 280-300. Tak for tippet vedrørende trappemner. Har googlet som en tosse og er i branchen. 30 mm krydsfiner findes jo også.

Så er jeg med. Lyder som en god idé at skifte ud da. Plywood kan være stærkt, men det er ikke stift. Det kan nok blive lidt skræmmende at gå på den trappe, hvis trinene svigter.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
F Floskar sagde:
Trappen er fra 69, knirker som satan og har forsøgt at afhjælpe dette, men det bliver bedre et stykke tid. Ligge også tæppe på den og trin er 240 mm dybe jeg ville gerne op mod 280-300. Tak for tippet angående trappemner. Har googlet som en gal og er i branchen. 30 mm krydsfiner findes jo også.
Ah, jeg fik for mig at du skulle forstærke trinene 22 mm krydsfiner.

Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Så forstår jeg. Det lyder som en god idé at udskifte det. Plywood kan godt være stærkt, men det er ikke stift. Det kan nok blive lidt skræmmende at gå på trappen, hvis trinene svigter.
Har fået tip om limtræ, der ligger godt i pris. 42x270 mm

G gmogmo sagde:
Ah, jeg troede, du ville forstærke trinene med 22 mm krydsfiner.
Okay, jeg er dårlig til at forklare. Det hælder nu mod limtræ 42x270

• Synes
gmogmo og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.