Skal renovere vores trappe og undrer mig over, hvilken af disse jeg skal bruge? Hvilken er mest holdbar og prisvenlig. Hvor svært er det at sætte ind?
1. stepkit Stepkit.com
2. duri Duri Svenska AB
3. inland Abi-Trä AB
Har selv renoveret med alternativ 1.
Er selv tilfreds med resultatet og det var meget nemt at lægge ind, meget takket være den der dims man fik med for at måle trinene ud.
Eneste ulempe, som jeg oplevede, var at materialet føltes lidt skrøbeligt ved savningen, klarede mig dog uden om at det revnede udenfor det, som blev de nye trin.
Synes mig trods dette kunne anbefale alternativ 1.
Er selv tilfreds med resultatet og det var meget nemt at lægge ind, meget takket være den der dims man fik med for at måle trinene ud.
Eneste ulempe, som jeg oplevede, var at materialet føltes lidt skrøbeligt ved savningen, klarede mig dog uden om at det revnede udenfor det, som blev de nye trin.
Synes mig trods dette kunne anbefale alternativ 1.
Hej hls!
Jeg har brugt stepkits trappekompas som dengang kunne købes separat.
Derefter købte jeg almindeligt laminatgulv, som jeg limede på trappetrinene. Fungerede kanon!
Hvis du scroller ned på nedenstående link, kan du se nogle billeder af vores trappe:
http://www.byggahus.se/forum/golv/28540-renovera-inomhustrappan.html
Jeg har brugt stepkits trappekompas som dengang kunne købes separat.
Derefter købte jeg almindeligt laminatgulv, som jeg limede på trappetrinene. Fungerede kanon!
Hvis du scroller ned på nedenstående link, kan du se nogle billeder af vores trappe:
http://www.byggahus.se/forum/golv/28540-renovera-inomhustrappan.html
Tak for svarene, det har givet nye indsigtsperspektiver på det hele, men også nye spørgsmål. & tak for billederne af trappen poggan, det blev rigtig flot og meget inspirerende.
1. Hvad blev prisen for stepkittet & laminatet i jeres trappe?
2. Hvor mange trin drejede det sig om?
3. Da jeg har små børn, undrer jeg mig over, om det blev "glat" i laminattrappen & stepkittet?
1. Hvad blev prisen for stepkittet & laminatet i jeres trappe?
2. Hvor mange trin drejede det sig om?
3. Da jeg har små børn, undrer jeg mig over, om det blev "glat" i laminattrappen & stepkittet?
Hej hls! Å tak!
Omkostningen for vores trappe blev ikke meget.
"Trappekompassen" for ca. 350 kr.
Monteringslim ca. 130 kr.
Laminatgulv, købte Hornbach "billige" gulve, ca. 40 kr/kvm, kan ikke huske hvor meget jeg købte, men jeg måtte sammenføje 2 "brædder" til hvert trappetrin. Jeg har 11 trappetrin, altså 11*2=22 stk.
Trappenæserne, kan jeg ikke huske hvad de kostede. Men jeg valgte en næse, med rillet og bred overside, for at man ikke skal glide.
Og, hvis gulvet er glat, NEJ det synes vi ikke, og vi har også børn, og de har ikke gledet.
I alt gik hele fornøjelsen vel på mellem 1500-2000 kr. (ca.)
Omkostningen for vores trappe blev ikke meget.
"Trappekompassen" for ca. 350 kr.
Monteringslim ca. 130 kr.
Laminatgulv, købte Hornbach "billige" gulve, ca. 40 kr/kvm, kan ikke huske hvor meget jeg købte, men jeg måtte sammenføje 2 "brædder" til hvert trappetrin. Jeg har 11 trappetrin, altså 11*2=22 stk.
Trappenæserne, kan jeg ikke huske hvad de kostede. Men jeg valgte en næse, med rillet og bred overside, for at man ikke skal glide.
Og, hvis gulvet er glat, NEJ det synes vi ikke, og vi har også børn, og de har ikke gledet.
I alt gik hele fornøjelsen vel på mellem 1500-2000 kr. (ca.)
Stepkit bliver selvfølgelig dyrere, har dog ikke styr på hver krone, men i alt for 12 trin blev det mellem 5.000 - 6.000 kr.
Eftersom det er olieret eg, er det slet ikke glat. Vi har valgt at lakere vores for at beskytte trappen lidt mere, men på trods af dette oplever vi ikke, at trappen er blevet glat.
/T
Eftersom det er olieret eg, er det slet ikke glat. Vi har valgt at lakere vores for at beskytte trappen lidt mere, men på trods af dette oplever vi ikke, at trappen er blevet glat.
/T
Klik her for at svare