Hej! kan ha havnet i den forkerte kategori men prøver her!
Jeg er i gang med at renovere min villa og har sat de fleste detaljer, nu mangler en renovering af trappen.
Min hustru har besluttet, at hun ønsker, at vi renoverer trappen ved at male den i en mørkere farve, men der er skader på de eksisterende trappetrin (eg).
Vi kiggede på nye trappetrin til montering, men først og fremmest føles det ekstremt dyrt, vi fandt i bedste fald trappetrin til 1000/stk., hvilket føles unødvendigt, da vi bare vil slibe dem ned og male hele trappen.
Hvordan ville I gøre det? Jeg vedlægger billeder i tråden.
/ Uerfaren hobby snedker =)
Jeg er i gang med at renovere min villa og har sat de fleste detaljer, nu mangler en renovering af trappen.
Min hustru har besluttet, at hun ønsker, at vi renoverer trappen ved at male den i en mørkere farve, men der er skader på de eksisterende trappetrin (eg).
Vi kiggede på nye trappetrin til montering, men først og fremmest føles det ekstremt dyrt, vi fandt i bedste fald trappetrin til 1000/stk., hvilket føles unødvendigt, da vi bare vil slibe dem ned og male hele trappen.
Hvordan ville I gøre det? Jeg vedlægger billeder i tråden.
/ Uerfaren hobby snedker =)
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Når jeg talte trapperenovering før dækmaling med Colorama, fik jeg tips om, at hvis man vil opbygge en beskadiget kant på trappenæsen, er eksempelvis Plastic padding det mest velegnede. Til mindre hakker og småskader længere inde på trinnet, som ikke er lige så udsatte, fungerer almindelig snedkerspartel.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,622 indlæg
Skal du male trappen med dækkende maling, kan du jo spartle med passende spartelmasse. Skal du oliebehandle eller lasere trappen, bliver det jo ikke godt med spartelmasse. Er det en solid trætrappe, ville jeg slibe hele trinet ned og helst hele trappen for at få samme farve i hele trappen. Jeg ville kontakte og tale med et gulvfirma, som har finer i en nær farve, der bruges ved renoveringer. Måske kan du købe en finérplade af dem. Et finersnedkeri kan sikkert også finde det rigtige materiale. Anvendte selv et fint snedkeri, der fremstillede hvert trappetrin med trappemaskine i massiv eg, U-trappe, det blev billigere end et renoveringssæt, installeret og klart.F fosi sagde:Hej! kan ha hamnat under fel kategori men testar här!
Jag bedriver renovering af min villa og har sat de fleste detaljer, nu mangler en renovering af trappen.
Min kone har besluttet, at hun ønsker, vi renoverer trappen ved at male den i en mørkere farve, men der er skader på de eksisterende trappetrin (eg).
Vi kiggede på nye trappetrin til montering, men først og fremmest føles det ekstremt dyrt. Vi fandt i bedste fald trappetrin til 1000/st, hvilket føles unødvendigt, da vi bare vil slibe dem ned og male hele trappen.
Hvordan ville I have gjort det? Jeg vedhæfter billeder i tråden.
/ Ukyndig hobby snedker =)
Tanken er at male trappen, jeg må tale med en virksomhed, der kan pege mig i den rigtige retning - men nu føler jeg, at det er muligt i hvert fald. Tak for hjælpen.H HEM2121 sagde:Skal du male trappen med dækmaling, så kan du jo spartle med passende spartel. Skal du olie eller lasere trappen, så bliver det jo ikke godt med spartel. Er det en solid trappe i træ, så ville jeg slibe hele trappetrinet ned og helst hele trappen for at få samme farve i hele trappen. Jeg ville kontakte og tale med en gulvvirksomhed, der har finer i nær farve, som bruges ved renoveringer, måske kan du købe en finérplade af dem. Et snedkeri kan sikkert også finde det rigtige materiale frem.
Jeg brugte selv et snedkeri, der fremstillede hvert trappetrin med trappemaskine i massiv eg, U-trappe, det blev billigere end et renoveringssæt, lagt og klar.
Klik her for at svare