Hej, vi har en lige gammel trappe med 14 trin, som vi vil friske op.
Jeg har ikke tommelfingeren midt i hånden, men har aldrig gjort dette før. Mit spørgsmål er: hvordan går man frem, hvis man vil have trappetrin i eg og resten af trappen malet hvid? Hvilken maling bør man bruge, og skal man købe laminatgulv, hvad bliver pænest, og hvad er mest prisvenligt? Findes der trappenæser, der passer til lige det laminatgulv, man ønsker, eller skal man skære dem til af laminatgulvet?
Taknemmelig for al hjælp.
 
  • Gammel trætrappe med 14 trin og gelænder, potentiel renovering med egetrin. Veggen er lys, og trappen er i mørkt træ, belyst af vinduet i baggrunden.
Laminat synes jeg bliver skidegrim, også i trappe, det ser jo helt dødt ud.
Køb færdige eksteg med trappenæse og bagkantliste, så bliver det nemmest at få til for dig, men det koster jo mere.
Jeg brugte disse i min trappe, som er som din.
http://www.dromtrappor.se/pages/restair/
 
Vaske, hæfteprimer, gulvmaling er min lakerede fyrretræstrappe malet med. Kørte stepkit trin købt på byggmax. Det blev godt. Vigtigt at man er omhyggelig med måling og savning selvfølgelig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.